Раздел
Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават числата 10, 20, 30, …, 100 и техните означения с цифри;
- сравняват числата 10, 20, 30, …, 100.
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- магнити или щипки за таблото за закачане
- подходящи печати или стикери
- паспортите на учениците
- карта на Страната на числата и парите
- карти със символите <, >, =
- карти с числата от 10, 20… до 100
- пространство, обозначено като „Долината на сравненията“ – пред дъската или в центъра на стаята
Учениците си припомнят символите <, > и = чрез визуални примери и обяснения.
Инструкции
- "След като успешно посетихме Град Десетичко и Планината на броенето, сега пътешествието ни отвежда до Долината на сравненията – място, където ще използваме специални знаци, за да разберем кои числа са по-големи, по-малки или равни.
- Как тези знаци могат да ни помогнат в нашето приключение?"
Обобщение
"Днес си припомнихме вълшебните символи <, > и =, които ни помагат да сравняваме числата. Те са като пътеводители в Долината на сравненията и ще ни помагат да вземаме правилни решения в нашето приключение!"
Важно!
- Започнете с кратък разказ, свързан с историята на пътешествието.
- Представете символите визуално – изписани на табло или с помощта на картончета.
- Демонстрирайте с примери, показвайки сравнения между числа и използвайки символите.
- Включете учениците с въпроси и ги насърчавайте да дават примери от пътешествието им досега.
- Използвайте емоционален и вдъхновяващ тон, за да събудите интерес към следващите дейности.
Учениците трябва да преминат „Долината на сравненията“, като в игра сравняват правилно кръгли числа от 10 до 100, поставяйки между тях подходящия знак (<, > или =).
Инструкции
- "Добре дошли в Долината на сравненията! За да я прекосите, трябва да докажете, че умеете да сравнявате. Ето как ще стане:
- Всеки от вас ще получи две произволни кръгли числа – от 10 до 100.
- Един по един ще идвате до дъската/таблото, където ще поставите двете си числа с магнит или щипка.
- Изберете и поставете между числата подходящ знак: <, > или =.
- Всички останали внимателно ще гледат и ще дават знак дали сте прави. Ако знакът е правилен - “Ура! Преминахте през долината!”. Ако е грешен - няма страшно. Получавате още една възможност пак да опитате или да ползвате помощ от приятел.
- Когато всички преминем успешно – ще отпразнуваме края на предизвикателството!"
Обобщение
"Всеки от вас днес показа, че знае как да сравнява числа. Видяхме, че знаците ни помагат да кажем кое е по-малко, по-голямо или равно. Това ще ни трябва и за задачите в Пазара на сметките и Банковия град!"
Важно!
- Подгответе карти с кръгли десетици до 100 и раздайте произволно по две на всяко дете.
- Подгответе пространство, обозначено като „Долината на сравненията“ – пред дъската/табло или в центъра на стаята
- Поставете карти със символи <, >, = на отделно място в средата на „долината“, за да могат да ги вземат.
- Насърчавайте публиката (другите деца) да гледат внимателно и да коментират с уважение.
- При грешен отговор – окуражете ученика и го насочете с въпрос: „Кое число е по-голямо?“, „Колко са десетиците?“
Учениците записват знаците за сравнение, както и няколко примера с числа, украсяват страницата “Долината на сравненията” и получават печат за успешно преминаване на предизвикателството.
Инструкции
- "Хайде да отбележим на нашата карта, че вече посетихме Долината на сравненията.
- А сега е време да запишем спомени от нашето приключение в Долината на сравненията. Отворете паспорта си на страницата за тази дестинация.
- Запишете трите важни символа, които научихме: <, >, =
- Измислете и запишете поне три примера с различни числа – например:
20 < 40, 100 > 70, 30 = 30 - Нарисувайте или украсете страницата с нещо, което ви напомня за днешната игра – долина, табела със знаци, числа или усмихнати герои.
- Когато сте готови, ще получите своя печат или стикер за успешно преминатото предизвикателство!"
Обобщение
"Като истински пътешественици, днес записахме преживяванията си от Долината на сравненията. Упражнихме се да използваме <, > и =, за да сравняваме кръглите числа до 100. Това знание ще ни помага занапред – и в задачите, и в игрите!"
Важно!
- Покажете пример как може да изглежда записът и украсата в паспортите.
- Напомнете кои са трите знака и какво означават – може да ги поставите на таблото за подсказка.
- Насърчете креативността при украсата.
- Сложете подходящи печати или стикери на съответните страници в паспортите на всяко дете.
- При желание, учениците могат да споделят примерите си на глас.



