Население, политическа карта и държави в Северна Америка

Раздел

География на континентите и страните. Северна Америка

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • описват расовия и етнически състав на населението в Северна Америка;
  • познават държавите от политическата карта на континента и ги свързват със столици и знакови обекти;
  • характеризира САЩ и Канада чрез емблематични символи, природа и култура.

Необходими материали:

  • политическа карта на Северна Америка;
  • атласи;
  • задачи за станции към урок 3;
Продължаваме нашето географско пътешествие
5 минути
Въведение

Учениците си припомнят предишния урок, в който са събрали идеи за своите лапбуци чрез работа по станции, проверяват своя напредък чрез чеклиста.

Инструкции

  • “Здравейте, географи! В предишния ни час направихме едно вълнуващо пътешествие из природата на Северна Америка. Посетихте четири станции, преговорихте какво знаете за релефа, климата, водите и природните зони и събрахте някои идеи за своите лапбуци.
  • Днес продължаваме. Ще разгледаме населението и държавите на континента. Ще работим отново по станции – всяка станция ще ви снабди с нова информация, която да включите в лапбука си. Да започваме!“

Обобщение

Тази дейност се провежда, за да свърже предходния урок с днешната тема, да активира паметта и да даде възможност на учениците да проследят напредъка си по лапбука. Така се изгражда вътрешна мотивация за учене и съзнателен избор какво да включат в проекта си.

Важно!

  • Подредете трите станции с нужните материали. В центъра на класната стая поставете политическа карта на Северна Америка. Уверете се, че учениците имат своите чеклисти, тетрадки и атласи.
  • Напомнете какво правихте в предходния час и обясни целта на днешната дейност.
  • Насърчи учениците да питат, ако срещат трудности с лапбука, за да им помогнете навреме.
През станциите премини, своите знания преговори и идеи за лапбука си вземи
25 минути
Самостоятелна работа

Учениците работят самостоятелно, но се движат по групи в ротационна система по четири станции, където преговарят знания за населението, политическата карта и държавите в Северна Америка. След всяка станция правят избор какво да включат в лапбука си и накрая споделят пропуски и идеи.

Инструкции

  • “Продължаваме нашето вълнуващо изследване на Северна Америка. Ще работим по четири тематични станции, които вече са подредени в класната стая. На всяка ще откриете визуални материали, работни листове и малки предизвикателства.
  • Ще се разделим в три групи според номерата в дневника, като всеки ще работи самостоятелно в своята тетрадка с възможност да се консултира със съотборниците си. На всяка станция ще имате точно 5 минути, за да изпълните задачата и да си отбележите какво бихте включили в своя лапбук. Четете внимателно, наблюдавайте, мислете и избирайте.
  • След като преминете през всички станции, ще поканя няколко от вас на случаен принцип да споделят какво са научили и по какви идеи ще работят у дома.  Всеки избор, който направите днес, ще помогне лапбукът ви да е по-личен, по-пъстър и по-информативен”

Обобщение

Тази дейност се провежда, за да осигури самостоятелно, осмислено обобщение на ключови знания за населението, политическата карта и държавите в Северна Америка. Учениците упражняват умения за преговор, самооценка и съзнателен избор на съдържание за своя лапбук.

Важно!

  • Преди часа подгответе класната стая, като организирате три станции в различни зони на помещението:
    • Станция 1: Снимки и елементи, свързани с населението и културата (индианци, ескимоси, и представител на европеидната и негроидната раса, типични жилища, храни и неща от бита).
    • Станция 2: Държави - анаграми на имената им, откриване на столиците им 
    • Станция 3: Любопитни факти.
    • Станция 4: Преговор за САЩ и Канада и какво включва визитката на избрана страна.
  • Разделете учениците по номера в четири ротационни групи, които ще се движат по посока на часовниковата стрелка. Задайте време от 5 минути за всяка станция и сигнализирайте, когато е време за смяна.
  • След приключване на работата по станции, предвидете 2-3 минути за обсъждане. Подканете учениците да си отбележат какво са научили и какво от днешния час ще включат в лапбука си. Накрая поканете няколко ученици на случаен принцип да споделят пред класа своите идеи.

Материали за дейността

Лапбукът в последен щрих
10 минути
Творческа задача

Учениците обобщават наученото, изясняват какво им остава да довършат в лапбука, споделят затруднения и получават последни насоки. Получават срок от една седмица за завършване на продукта си.

Инструкции

  • “Нека се върнем към вашите чеклисти - погледнете ги и си отбележете за кои части на лапбука имате информация и какво още иска да проучите у дома.
  • Имате срок от една седмица да завършите лапбука. Бъдете открити, задавайте въпроси, ако нещо не ви е ясно – ще ви помогна с идеи, насоки или материали!
  • Часът е към своя край и е време да направим едно малко, но важно обобщение. Ще го направим по един малко по-различен начин: с помощта на движение. В единия ъгъл на стаята има залепен лист с надпис „Знам нещо добре“. В другия - с надпис “Научих нещо ново и интересно“. А в третия - “Имам нужда от още информация за моя лапбук“. Искам всеки от вас ще се изправи и ще застане до ъгъла, който най-добре отразява как се чувства след днешните станции.
  • Ще поканя няколко от вас да кажат по едно изречение. Можете да се преместите и втори път, ако имате още нещо, което искате да споделите.”

Обобщение

Чрез движение, избор и споделяне учениците осмислят какво владеят, кое им е било ново и интересно и по какви теми трябва още да работят. Това ги подготвя за самостоятелната работа по лапбука, насърчава осъзнатото учене и планирането на следващи стъпки.

Важно!

  • За провеждането на дейността подгответе три обозначени ъгъла в класната стая, като поставите съответните надписи.
  • Насочете вниманието на учениците към чек листите: нека всеки да провери и отбележи:
    • какво вече е направил по лапбука;
    • какво остава да довърши у дома;
    • какво ново е решил да включи след днешния час.
  • Поощрете въпросите - създайте безопасна и подкрепяща атмосфера, в която всеки ученик може да поиска съдействие, насока или допълнителен материал. След проверката по чеклиста поканете учениците да се изправят и да изберат ъгъл, който отразява тяхното моментно усещане.
  • След позиционирането поканете няколко ученици на случаен принцип да обяснят своя избор. Може да дадете възможност за второ позициониране.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.