Раздел

Създаване на текстове

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • Представят разказите си пред публика;
  • Получават обратна връзка и рефлектират върху процеса.

Необходими материали:

  • разказите на учениците (в тетрадките им);
  • анимираните изображения/ филми в дигитален формат (файлове и плей листа в YouTube);
  • дигитално устройство с достъп до интернет;
  • проектор или интерактивна дъска.
Добре дошли в нашето кино!
2 минути
Презентация

Учителят създава тържествена атмосфера и обявява какво предстои в часа.

Инструкции

"Скъпи третокласници,

Каня ви на кино! Ще чуем и ще видим разказите, които създадохме.”

Обобщение

Тази дейност помага на учениците да се почувстват, че творбите им имат реална публика и значение.

Важно!

  • Подредете пространството по подходящ начин, така че всички да обособите сцена и всички да виждат добре екрана.
  • Може да поканите външни гости - например родители или ученици от други класове. Ако се спрете на този вариант, помогнете на третокласниците с репетиция преди часа. Мотивирайте ги да бъдат любезни домакини и да говорят ясно и уверено.
  • Подсигурете тиха, фокусирана атмосфера, за да започне представянето тържествено.

Материали за дейността

Нашата премиера
30 минути
Презентация

Учениците представят анимациите си.

Инструкции

“Сега ще ви поканя един по един да излезете на сцената.

Когато дойде ваш ред. Кажете името си и представете вашия филм: “Моята история се казва... и е за... “. Започнете да четете разказа! Аз ще покажа на екрана зад вас анимацията, която направихте.”

Обобщение

Чрез представянето на анимациите учениците се изявяват като автори пред реална публика. Те упражняват умения за говорене, слушане и взаимодействие с публика, както и оценка на собствената си работа през очите на другите.

Важно!

  • Следете за времето! Ако имате възможност, отделете за представянето два учебни часа, така че учениците да могат да прочетат целите разкази и да ги обсъдят с публиката.
  • Поддържайте тиха и приятелска атмосфера, като благодарите на всяко дете след представянето му.

Материали за дейността

Какво научих от този проект?
8 минути
Рефлексия

Учениците споделят устно какво им е донесло участието в създаването и представянето на анимационните филми.

Инструкции

“Скъпи ученици, проектът ни приключи, а вашите анимации за пръв път бяха представени пред публика!

Сега е време да споделите какво сте научили и какво запомнихте от това преживяване.

По желание, всеки от вас може да отговори на един или повече от следните въпроси:

  1. Какво научих, докато създавах анимацията?
  2. Как се почувствах, когато представих своята история пред първокласниците?
  3. Какво ми беше най-интересно или най-забавно по време на проекта?
  4. Какво бих направил/а по различен начин следващия път?
  5. С какво този проект ми помогна да стана по-добър разказвач?”

Обобщение

Тази дейност помага на учениците да осмислят преживяното, да изразят гордостта и емоциите си и да изградят увереност в способността си да създават и представят собствени творби.

Важно!

  • Ако има външни гости, попитайте ги за тяхното мнение.
  • Създайте подкрепяща атмосфера за споделяне. Задавайте въпросите един по един и насърчете различни деца да отговарят. Ако времето позволява, обобщете казаното с няколко ключови думи на дъската.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.