Раздел

Създаване на текстове

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • създават писмен текст по преживяна случка;
  • визуализират текста с помощта на онлайн платформа.

Необходими материали:

  • работен лист “Ключови елементи на анимацията”;
  • дигитални устройства с достъп до приложения Brush Ninja или Storyboard That;
  • проектор или интерактивна дъска.
Какво прави една анимация завладяваща?
3 минути
Дискусия

Учениците обсъждат какво е необходимо, за да превърнат сториборда си в пълноценна анимация.

Инструкции

"Ученици, днес ще направим следващата стъпка: ще превърнем една сцена от сториборда в истинска анимация.

Освен самото изображения, какво още има в една анимация? Да, точно така - има звук: музика, глас, някакви други звуци.

Не забравяйте – днес вие сте режисьори, сценаристи, актьори и монтажисти в едно! Всеки от вас ще се опита да превърне своето съчинение във филм.”

Обобщение

Учениците се подготвят да превърнат в истински филм.

Важно!

  • Говорете с бодър глас, така че да създадете ентусиазъм за предстоящата задача.

Материали за дейността

В ролята на режисьори
32 минути
Творческа задача

Урокът се провежда в компютърния кабинет. Учениците работят върху един кадър от свояте анимации: добавят текст, диалог, звук и музика към сцени от сториборда си в онлайн приложение - Brush Ninja или Storyboard that.

Инструкции

Ученици, дойде моментът, в който вие трябва да превърнете сториборда в истинска анимация.

Прегледайте своя сториборд – припомнете си героите, сцените и как се развива историята.

Стартирайте нов проект в избраното приложение. Пресъздайте сцена от вашия сториборд.

Проверете ясно ли е какво се случва! Не е нужно всичко да е перфектно! Ако нещо не изглежда както трябва - спрете, помислете и опитайте друго решение. Вие сте творци!

Имате 25 минути за работа Ако остане време, започнете подготовка на следващата сцена.”

Обобщение

Учениците прилагат дигитални и творчески умения за създаване на анимация.

Важно!

  • Предварително се запознайте с платформите Brush Ninja или Storyboard that и изберете с коя ще работите. И двете са интуитивни и подходящи инструменти за работа с ученици в начален етап, но имат различен фокус и възможности.
  • Brush ninja (https://brush.ninja/) e идеална за деца без опит. Не изисква регистрация и работи директно в браузъра, дори на по-слаби устройства. За сметка на това няма възможност за добавяне на аудио или глас, а е ограничена до 2D рисуване и кратки анимации
  • Storyboard That https://www.storyboardthat.com/ е също с лесен интерфейс с drag‑and‑drop. Създават се сцени с готови фонове и герои. Може да се добавят балончета с текст. Изисква се регистрация и безплатната версия позволява ограничен брой сторибордове (2 на седмица). Не поддържа глас и понякога зарежда (особено на по-слаби устройства) бавно. 
  • Покажете на учениците как да влязат в избраната платформа. Направете демонстрация как се започва проект и как се добавят елементи в полето.
  • Наблюдавайте как учениците работят и се уверете, че всеки е създал поне едно изображение към сториборда си. Съберете готовите анимации на едно място - например в Google Drive.
  • Съберете от децата идеи за песни, които биха били подходящи за музка по време на тяхното представяне в следващия час.
Поглед назад…
5 минути
Рефлексия

Учениците споделят какво са успели да направят и какво им е било най-интересно или предизвикателно при създаването на анимацията.

Инструкции

“Ученици, сега, когато проектът ни наближава своя край, помислете и споделете:

  • Какво ви беше най-забавно днес?
  • Кое ви затрудни, но успяхте да се справите?
  • Какво ново научихте за създаването на анимации?

Следващия час ще представим вашите проекти пред публика. Всеки от вас ще ще прочете изразително разказа си на фона на своята анимация и подходяща мелодия.”

Обобщение

В края на урока учениците осмислят процеса по създаване на анимацията – от сториборда до финалната форма. Те се научават да разпознават силните страни на своята работа, както и областите, които могат да подобрят. Рефлексията развива умения за самооценка, дава увереност в творческия им потенциал и ги подготвя за публичното представяне на проектите в следващия час.

Важно!

  • Насърчете всички ученици да дадат своя принос – независимо дали чрез думи или чрез показване на част от работата.
  • Подчертайте колко важно е усилието, а не перфектният резултат.
  • Използвайте отзивите на учениците, за да направите преход към представянето на готовите филмчета в следващия час.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.