Раздел
Икономика
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците екипно разработват идеи и реализират проекти по темите от учебната програма.
Необходими материали:
- изготвените от учениците бизнес планове
- лепящи листчета
Учителят приветства учениците, прави кратко обобщение на наученото през последните 3 седмици и ангажира тяхното внимание чрез кратка дискусия.
Инструкции
- "Ученици, нека запознаем нашите гости с това, което се случи през последните седмици в часовете по технологии и предприемачество. Какво научихте по време на проекта?
- Какви задачи имахте за изпълнение?
- Колко време продължи проекта?"
Обобщение
"През изминалите три седмици, ученици, вие развихте идеите си, които смятате, че ще направят регион по-привлекателно място за живеене. Помислихте за всичко, което може да ви направи успешни на пазара и да привлече клиенти. Влязохте в ролята на истински предприемачи, които са готови вече да реализират идеите си. Остана сега да видим и чуем представянето на всички бизнес планове."
Важно!
- Обобщете казаното от тях и ги поздравете за добре свършената работа и положените усилия.
- За да мотивирате учениците и да ги въвлечете в урока, помолете всеки от тях да закачи на видно място попълнената бланка на бизнес план.
Материали за дейността
Всяка двойка представя готовите и разписани бизнес идеи като следва точките/разделите от бизнес плана - резюме, описание на бизнеса, анализ на пазара, маркетинг стратегия, оперативен план, финансов план.
Инструкции
- "Сега ще видим представянето на всички бизнес идеи. Всяка двойка предварително е изготвила презентация върху всички раздели от бизнес плана. Затова всеки отбор трябва да е включил в представянето си следните точки:
- Резюме
- Описание на бизнеса
- Анализ на пазара
- Маркетинг стратегия
- Оперативен план
- Финансов план
- Всяка двойка разполага с до 5 минути за представяне."
Обобщение
"Справихте се чудесно, ученици! Личи колко много труд сте положили, за да влезете в обувките на истински предприемачи и да ни спечелите с интересните си бизнес идеи. Бяхте помислили по всички точки от бизнес плана и показахте колко много сте научили през изминалите седмици."
Важно!
- След като дадете инструкции за работа, направете проверка на разбирането. Помолете един или няколко от учениците да отговорят на въпроси от типа “Какво се очаква да направите вие в тази задача?”, “С колко време разполагате?” и т.н.
- Насърчавайте учениците да си помагат взаимно.
- Следете дали учениците включват в презентацията си всички точки от бизнес плана. Ако някоя от тях липсва, задайте им въпрос, свързан с нея.
Материали за дейността
Учениците правят кратка рефлексия върху проекта, като споделят своите впечатления, трудности и идеи за бъдещи дейности.
Инструкции
- "За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим няколко въпроса. На малко лепящо листче отговорете на два въпроса:
- Какво ви хареса най-много в този проект?
- Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?"
Обобщение
"Чрез рефлексията осъзнахме наученото, споделихме предизвикателствата и успехите си и планирахме как да използваме опита си в следващи проекти и в реалния живот."
Важно!
- Съберете листчетата, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.