Нашите откривателски дневници

Раздел

Светът на детето

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците синтезират и представят наученото за родния край – трудовата дейност на хората, забележителностите, миналото и настоящето на селището, както и видовете транспорт и правилата за безопасност.

Необходими материали:

  • готовите Откривателски дневници на учениците
  • лист за самооценка “Откривателски дневник”
Представяне на Откривателските дневници
20 минути
Презентация

По двойки учениците представят своите дневници пред класа, разказвайки за труда на хората, забележителностите, миналото и транспорта в родния край.

Инструкции

  • "Време е всеки екип да представи своя Откривателски дневник за родния край. 
  • Излезте отпред. Разкажете накратко какво сте научили и какво сте нарисували и описали на всяка от страниците.
  • Останалите слушайте внимателно съучениците си и задайте поне един въпрос за страниците им."

Обобщение

Учениците упражняват презентационни умения, слушане и обмен на знания за родния край, затвърждавайки наученото през целия проект.

Важно!

  • Насърчавайте децата да говорят ясно и спокойно.
  • Поощрявайте въпросите между учениците, за да се стимулира дискусията.
  • При необходимост задавайте насочващи въпроси на презентиращите:
    • Как мислиш, че животът на хората е по-лесен или по-труден сега?
    • Коя част от миналото ти се стори най-интересна и защо?
    • Коя забележителност би показал на приятел и защо?
    • Какво прави това място специално за хората от вашето селище?
    • Кой вид транспорт използваш най-често и защо?
    • Какви правила за безопасност са най-важни според теб?

Материали за дейността

Моята самооценка
10 минути
Рефлексия

Учениците оценяват собствената си работа по дневника чрез специален лист за самооценка, отбелязвайки какво са направили добре и какво могат да подобрят.

Инструкции

  • "Сега ще помислим над това как се справихме по време на целия проект.
  • Вземете листа за самооценка „Откривателски дневник“. На него има различни твърдения. За всяко едно от тях отбележете дали е вярно, почти вярно или не важи за вас. Най-отдолу споделете какво най-много ви хареса в проекта и какво ново научихте."

Обобщение

Учениците осмислят собственото си участие, разбират какво са научили и развиват умения за самооценка.

Важно!

  • Обяснете на учениците, че самооценката е за тях самите – не е сравнение с другите или оценка на учителя.
  • Подкрепяйте децата, които се затрудняват с формулировките, като им давате примерни изречения.

Материали за дейността

Кратка рефлексия
5 минути
Рефлексия

Учениците споделят какво са научили, кое им е било най-интересно и как ще използват наученото в ежедневието.

Инструкции

  • "Ще завършим проекта, като си споделим няколко неща. 
  • Кое ви е беше най-интересно в проекта и защо?
  • Какво ще ви бъде полезно и ще използвате – у дома, на улицата или при разходки в родния край?"

Обобщение

„Браво на всички! Вие създадохте страхотни откривателски дневници и показахте колко добре познавате своя роден край – неговите хора, труд, забележителности, минало и транспорт. Радвам се, че работихте заедно, задавахте въпроси, обсъждахте и споделяхте идеи. Сега знаете как да наблюдавате внимателно, да описвате и да мислите за безопасността около себе си. Продължавайте да бъдете малки откриватели и вкъщи, и навсякъде, където ходите – защото вашият роден край е пълен с интересни неща, които чакат да бъдат открити.“

Важно!

  • Поощрявайте всички ученици да участват с поне едно изречение.
  • Завършете с нещо мотивиращо, обобщаващо наученото и вдъхновяващо учениците да продължат да изследват родния край:

 

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.