Пътуване през моите спомени: от съчинение до анимация
Раздел
Създаване на текстове
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- съчиняват писмен текст по преживяна случка и по словесна опора (предложен литературен герой);
- редактират текста.
Цели по умения:
Учениците:
- работят в екип и обменят идеи;
- развиват дигитални умения за създаване на визуално съдържание;
- развиват умения за представяне пред публика.
Изследователски въпрос:
Какви емоции будят истинските спомени, когато оживеят на екрана?
Краен продукт:
Анимационен филм.
Необходими материали:
- работен лист “Примерен разказ по личен спомен”;
- работен лист “Мисловна карта за създаване на текст по преживяна случка”;
- работен лист за писане на чернова “Хамбургер”;
- “Пример за сценарий по ученическо съчинение “Моята ваканция на село”;
- работен лист “Шаблон за сценарий на анимация”;
- работен лист “Примерен сториборд”;
- работен лист “Шаблон за сториборд”;
- работен лист “Ключови елементи на анимацията”;
- проектор/интерактивна дъска;
- устройство с достъп до онлайн приложения Brush Ninja/Storyboard That;
- лепящи цветни листчета;
- цветни моливи/флумастри.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Зорница Йорданова
Автор на уроци
Зорница Йорданова е начален учител, филолог и автор на образователни ресурси с над 8 години опит в сферата на образованието. Завършила е бакалавърска и магистърска степен по българска филология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, а през 2016 г. допълва квалификацията си със следдипломна специализация по начална педагогика в Бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Преподавала е като класен ръководител и учител в целодневна организация на учебния ден, като в работата си прилага съвременни методи и проектно-базирани подходи. От 2025 г. е част от екипа на „Преподаваме.бг“, където създава ресурси за учители в начален етап.
През 2016 и 2017 г. участва като доброволец в „Училищни чудеса“ - летни училища, организирани от преподаватели на „Заедно в час“, натрупвайки ценен опит в работата с деца от уязвими общности. Ангажирана е с каузата за пълноценното включване на ученици бежанци в българската образователна система.