Космическа мисия
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 20 с преминаване
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват действията събиране и изваждане с числата до 20 с преминаване;
- използват наименованията на компонентите и резултата при решаване на задачи от изваждане;
- правят проверка на изваждането със събиране;
- познават мерната единица за време час и нейното означение (ч);
- определят времето по часовник в „кръгли“ часове;
- съставят текстова задача с едно пресмятане по илюстрация и по числов израз;
- решават текстови задачи с включени словосъчетанията „с …повече“ и „с …по-малко от“.
Цели по умения:
Учениците:
- работят в екип, като си разпределят задачите и вземат решения;
- планират действия и решават проблеми в реалистичен контекст;
- представят и аргументират решенията си;
- създават продукт чрез комбиниране на знания и креативност.
Изследователски въпрос:
Как можем да използваме математиката, за да планираме пътуване в Космоса?
Краен продукт:
„Космически дневник“ – илюстриран дневник на всяка мисия
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- лепила и ножици
- подходяща музика/космически звук или визуализация
- учебен часовник или табло с часовник и кръглите часове
- ракета
- табло с наименованието на компонентите при събиране
- табло с наименованието на компонентите при изваждане
- Космически дневник
- самооценъчните карти
- задачи със събиране за прочитане от учителя
- задачи с изваждане за прочитане от учителя
- текстови задачи за прочитане/показване от учителя
- работен лист “Събиране до 20”
- работен лист “Изваждане до 20”
- работен лист “Часовник”
- работен лист “Сравни и изчисли в Космоса”
- работни листове със задачи за всяка станция
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.