Космическа мисия

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 20 с преминаване

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците: 

  • извършват действията събиране и изваждане с числата до 20 с преминаване;
  • използват наименованията на компонентите и резултата при решаване на задачи от изваждане;
  • правят проверка на изваждането със събиране; 
  • познават мерната единица за време час и нейното означение (ч); 
  • определят времето по часовник в „кръгли“ часове;
  • съставят текстова задача с едно пресмятане по илюстрация и по числов израз;
  • решават текстови задачи с включени словосъчетанията „с …повече“ и „с …по-малко от“.

Цели по умения:

Учениците:

  • работят в екип, като си разпределят задачите и вземат решения;
  • планират действия и решават проблеми в реалистичен контекст;
  • представят и аргументират решенията си;
  • създават продукт чрез комбиниране на знания и креативност.

Изследователски въпрос:

Как можем да използваме математиката, за да планираме пътуване в Космоса?

Краен продукт:

„Космически дневник“ – илюстриран дневник на всяка мисия

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • лепила и ножици
  • подходяща музика/космически звук или визуализация
  • учебен часовник или табло с часовник и кръглите часове
  • ракета
  • табло с наименованието на компонентите при събиране
  • табло с наименованието на компонентите при изваждане
  • Космически дневник
  • самооценъчните карти 
  • задачи със събиране за прочитане от учителя
  • задачи с изваждане за прочитане от учителя
  • текстови задачи за прочитане/показване от учителя
  • работен лист “Събиране до 20
  • работен лист “Изваждане до 20
  • работен лист “Часовник
  • работен лист “Сравни и изчисли в Космоса
  • работни листове със задачи за всяка станция

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.