Големият финал на математическия турнир

Раздел

Числата до 1000

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават числата до 1000;
  • броят в прав и обратен ред от произволно избрано число – по единици, десетици и стотици;
  • сравняват числата до 1000, като използва знаците >, < и =;
  • представят числата до 1000 като сбор на единици от различни редове;
  • разпознават геометричните фигури: лъч, права линия и крива линия.

Необходими материали:

  • Финална купа – истинска или изработена от картон
  • графитни моливи
  • чертожни линии
  • състезателните карти на отборите
  • турнирно табло
  • лист с инструкции за мини-турнира за учителя
Откриване на големия финал
5 минути
Въведение

Учениците се запознават с правилата на финалния турнир – мини-игри, които включват всички предишни уроци. Напомня се, че важен е не само резултатът, но и участието на всички.

Инструкции

- Днес е големият финал на проекта “Математически турнир”! Ще се състезавате в няколко мини-игри - броене, сравняване, съставяне на числа и чертане на линии. Отново ще работите в същите отбори.

- Всяка вярно решена задача носи точки. Тук е важна и бързината.

- Накрая всички отбори ще отбележат постиженията си върху нашата Финална купа, защото победители сме всички заедно.

Обобщение

Стартирахме голямото състезание, разбрахме какви ще са игрите и се подготвихме да покажем какво сме тренирали през целия турнир.

Важно!

  • Поддържайте празнична атмосфера – може да използвате музика и аплодисменти.
  • Покажете на учениците Финалната купа, за да засилите мотивацията.
  • Подгответе задачите предварително, за да има бърза смяна на игрите.

Материали за дейността

Мини-турнир “Числата в действие”
25 минути
Игра

Отборите се състезават в четири кратки мини-игри - “Бързо броене”, “Сравнителна атака”, “Сглоби числото” и “Линии в игра”.

Инструкции

- Ще се състезавате в четири кратки мини-игри:

  1. Бързо броене, в която ще казвам число, посока напред или назад и през колко ще броите. Вие трябва да кажете следващите 5 числа.
  2. Сравнителна атака – казвам една двойка числа, а вие поставяте  >, < или =.
  3. Сглоби числото – ще давам число (например 385), а вие трябва да го разложите на стотици, десетици и единици.
  4. Линии в игра – в зависимост от инструкцията, която дам, вие трябва да начертаете лъч, права или крива линия.

- От всяка игра ще имате по три примера. За всеки пример първият отбор, представил верния отговор, печели по 1 точка.

- Работете заедно с вашия отбор. Направете си стратегия за работа. Използвайте последния лист от състезателните карти, за да записвате и чертаете на него.

- Бъдете бързи, но и точни – само правилните решения носят точки.

- В края на играта ще разберете колко точки сте събрали.

- Когато отбор е готов с верния отговор, казва “Готово!”.

Обобщение

Преминахме през различни игри и показахме как можем да броим, сравняваме и разлагаме числа, както и да чертаем линии. Работихме заедно и събирахме точки за нашите отбори.

Важно!

  • Уверете се, че всички са разбрали правилата на играта.
  • Следете внимателно бързината на отборите, за да отбелязвате коректно точките на турнирното табло.
  • Веднага след всеки пример проверявайте верните отговори пред всички и записвайте точките.
  • Насърчавайте аплодисменти след всяка мини-игра.
  • Давайте кратки указания, за да поддържате темпото и интереса.

Материали за дейността

Финалната купа
10 минути
Рефлексия

На голям картонена купа се поставят символите и точките на всички отбори. Учителят обобщава резултатите, като подчертава, че победители са всички.

Инструкции

- Поздравления за прекрасната игра! Вие всички работихте упорито и показахте знания и умения за работа в екип. 

- Ето как ще представим резултатите. Всеки отбор ще постави своя знак върху голямата Финална купа. Към него ще запишем и събраните точки. Купата ще остане в нашата класна стая като спомен, че всички сме били част от Математическия турнир.

- Поздравете вашите съотборници и съперници с аплодисменти!

- Кой желае да сподели какво му хареса по време на турнира?

- А нещо, което ви затрудни? Как го преодоляхте?

Обобщение

Завършихме нашия Математически турнир, всички допринесохме и оставихме следа върху Финалната купа. Научихме се да работим заедно, да се състезаваме честно и да празнуваме успехите на всички.

Важно!

  • Представете купата тържествено.
  • Насочете вниманието към постиженията на всички отбори, независимо от резултата.
  • Поддържайте празнична атмосфера – снимка на класа с купата е чудесна идея.
  • Оставете няколко минути за кратка рефлексия върху целия процес.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.