Сравнителен турнир – „По-голямо, по-малко, равно!“

Раздел

Числата до 1000

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават числата до 1000;
  • сравняват числата до 1000, като използва знаците >, < и =.

Необходими материали:

  • състезателните карти на отборите
  • турнирно табло
Математическа лаборатория
15 минути
Групова работа

Учениците се запознават с правилата на състезанието и всеки отбор създава по 20 двойки числа (от 1 до 1000) за другите отбори.

Инструкции

- Да се запознаем с правилата на днешното състезание. Първо ще си размените състезателните карти с друг отбор.

- Сега всеки отбор на страницата за състезание №3 трябва да запише 20 двойки числа между 1 и 1000. Уверете се, че числата са разнообразни – някои по-големи, някои по-малки. На ред записвайте по две числа и между тях оставяйте разстояние, за да може там после отборът да постави знака за сравнение. Ето така, например: 789 ___ 798

- След като съставите задачите за сравнение, отново ще размените състезателните си карти и всеки отбор ще получи своята. Проверете дали всяко число е написано четливо. Не бързайте да решавате задачите, това ще се случи в следващата дейност.

Обобщение

Разбрахме правилата и създадохме двойки числа, които ще разменим с друг отбор.

Важно!

  • Проследете размяната на състезателните карти и се уверете, че всеки отбор записва своите задачи в чужда карта. 
  • При необходимост увеличете или намалете броят на примерите според възможностите на учениците.
  • Следете всеки отбор да подготви точния брой задачи.
  • Напомнете на учениците да работят внимателно, за да са може числата да съответстват на условието и да са четливи.

Материали за дейността

Постави правилния знак
10 минути
Групова работа

Отборите получават двойките числа от друг отбор и поставят правилните знаци >, < или = между тях.

Инструкции

- Време е да решим задачите. Вземете своята състезателна карта и отворета на страницата с двойките числа, които ви е написал друг отбор. 

- Работете заедно и поставете правилния знак >, < или = между всяка двойка числа. Нека поне двама от отбора проверят задачите накрая, за да се уверите се, че са верни.

- Когато сте готови, извикайте „Готово!“. 

- След като всички са готови, ще направим проверка. Всеки отбор получава точка, ако има поне 17 верни примера. Първият завършил отбор, ако е решил вярно задачите си, може да получи допълнителна точка.

Обобщение

Упражнихме сравняването и работата в екип и сега следва да проверим как сме се справили.

Важно!

  • Проследете повторната размяната и се уверете, че всеки отбор ще получи своята състезателна карта, но със задачи от друг отбор.
  • Ясно обяснете правилата. Уверете се, че всички ученици разбират, че трябва да поставят правилния знак >, < или = между числата.
  • Насърчете бързина и точност – отбелязвайте времето, когато отборите обявят „Готово!“.
  • Обходете всички групи, за да проверите, че учениците работят заедно и обсъждат решенията си.
  • Давайте подсказки, ако някой отбор блокира, без да разкривате отговора.
  • Обяснете, че в следващата дейност ще се проверява точността на поставените знаци.

Материали за дейността

Голямото четене на резултатите
15 минути
Обратна връзка

Отборите четат на глас своите двойки числа с поставените знаците, проверяват ги и учителят записва точките.

Инструкции

- Време е да запишем точките на таблото. Всеки отбор чете на глас двойките числа със знаците >, < или =. Проверяваме заедно.

- Ако имате поне 17 верни примера, отбелязваме точка на Турнирното табло.

- Една допълнителна точка получава най-бързият отбор.

Обобщение

Проверихме нашите сравнения, наблюдавахме и оценявахме решенията на другите. Това ни подготвя за следващите математически предизвикателства в турнира.

Важно!

  • Определете реда, по който отборите ще представят своите двойки числа със знаците, за да няма хаос.
  • След като всеки отбор прочете числата и знаците, отбележете точките на турнирното табло.
  • Установете минимум 17 верни примера за печелене на точка. Можете да стимулирате мотивацията с аплодисменти.
  • Подкрепяйте всички отбори да участват активно и да наблюдават останалите, за да се учат от решенията на другите.
  • След проверката обсъдете с учениците трудностите и стратегиите – кои числа са били по-трудни за сравняване и защо, какви стратегии са използвали групите.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.