Движение на телата. Видове движение

Описание

В този урок по Човек и природа за 4. клас учениците ще изследват различните видове движение, които наблюдаваме в ежедневието – от движението на коли по пътя до трептенето на струна или въртенето на планетите. Чрез наблюдение, визуализация и творчески подход, те ще развият умения да разпознават и описват как се движат обектите около тях.

Учениците ще могат да:

  • описват видовете движение на тела, срещани във всекидневието

Компетенции, които развива урокът:

  • критическо мислене чрез разпознаване и класифициране на видове движение

  • креативност чрез визуално представяне на наученото

  • комуникационни умения при обсъждане и обяснение на избраните примери

Ключови точки:

  • какво е движение

  • видове движение: праволинейно, криволинейно, въртеливо, трептящо

Фокус на урока:

В тази дейност учениците ще приложат наученото чрез рисуване и визуално мислене. Всеки ще избере предмет или обект от своето обкръжение, който се движи, и ще го нарисува. След това ще начертае линия, която ясно показва посоката и вида на движението – праволинейно, криволинейно, въртеливо или трептящо.

След завършване на рисунките, учениците ще представят работата си устно пред класа или ще се организира мини-галерия в класната стая, където всеки ще постави кратко описание до своята рисунка. Това ще насърчи децата да формулират ясно наблюденията си и да упражнят терминологията, свързана с движението.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Автор на урока

Гергана Василева
Автор на уроци
Гергана завършва бакалавър по "Предучилищна начална училищна педагогика" в СУ "Св. Климент Охридски" и магистър по "Училищна психология" в ПУ "Паисий Хилендарски". През 2022 г. успешно завършва обучение по международния метод "Преподавай като лидер" като част от програма "Нов път в преподаването" на фондация Заедно в час. Има три години стаж като учител в начален етап в училище, а през летата работи като възпитател в детски занимални.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.