Раздел

Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават числата 10, 20, 30, …, 100 и техните означения с цифри;
  • сравняват числата 10, 20, 30, …, 100.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • магнити или щипки за таблото за закачане 
  • подходящи печати или стикери
  • паспортите на учениците
  • карта на Страната на числата и парите
  • карти със символите <, >, =
  • карти с числата от 10, 20… до 100 
  • пространство, обозначено като „Долината на сравненията“ – пред дъската или в центъра на стаята
Тайнствата на знаците
5 минути
Въведение

Учениците си припомнят символите <, > и = чрез визуални примери и обяснения.

Инструкции

  • "След като успешно посетихме Град Десетичко и Планината на броенето, сега пътешествието ни отвежда до Долината на сравненията – място, където ще използваме специални знаци, за да разберем кои числа са по-големи, по-малки или равни. 
  • Как тези знаци могат да ни помогнат в нашето приключение?"

Обобщение

"Днес си припомнихме вълшебните символи <, > и =, които ни помагат да сравняваме числата. Те са като пътеводители в Долината на сравненията и ще ни помагат да вземаме правилни решения в нашето приключение!"

Важно!

  • Започнете с кратък разказ, свързан с историята на пътешествието.
  • Представете символите визуално – изписани на табло или с помощта на картончета.
  • Демонстрирайте с примери, показвайки сравнения между числа и използвайки символите.
  • Включете учениците с въпроси и ги насърчавайте да дават примери от пътешествието им досега.
  • Използвайте емоционален и вдъхновяващ тон, за да събудите интерес към следващите дейности.

Материали за дейността

Посещение в Долината на сравненията
20 минути
Игра

Учениците трябва да преминат „Долината на сравненията“, като в игра сравняват правилно кръгли числа от 10 до 100, поставяйки между тях подходящия знак (<, > или =).

Инструкции

  • "Добре дошли в Долината на сравненията! За да я прекосите, трябва да докажете, че умеете да сравнявате. Ето как ще стане:
  1. Всеки от вас ще получи две произволни кръгли числа – от 10 до 100.
  2. Един по един ще идвате до дъската/таблото, където ще поставите двете си числа с магнит или щипка.
  3. Изберете и поставете между числата подходящ знак: <, > или =.
  4. Всички останали внимателно ще гледат и ще дават знак дали сте прави. Ако знакът е правилен - “Ура! Преминахте през долината!”. Ако е грешен - няма страшно. Получавате още една възможност пак да опитате или да ползвате помощ от приятел.
  • Когато всички преминем успешно – ще отпразнуваме края на предизвикателството!"

Обобщение

"Всеки от вас днес показа, че знае как да сравнява числа. Видяхме, че знаците ни помагат да кажем кое е по-малко, по-голямо или равно. Това ще ни трябва и за задачите в Пазара на сметките и Банковия град!"

Важно!

  • Подгответе карти с кръгли десетици до 100 и раздайте произволно по две на всяко дете.
  • Подгответе пространство, обозначено като „Долината на сравненията“ – пред дъската/табло или в центъра на стаята
  • Поставете карти със символи <, >, = на отделно място в средата на „долината“, за да могат да ги вземат.
  • Насърчавайте публиката (другите деца) да гледат внимателно и да коментират с уважение.
  • При грешен отговор – окуражете ученика и го насочете с въпрос: „Кое число е по-голямо?“, „Колко са десетиците?“

Материали за дейността

Спомени от Долината на сравненията
10 минути
Творческа задача

Учениците записват знаците за сравнение, както и няколко примера с числа, украсяват страницата “Долината на сравненията” и получават печат за успешно преминаване на предизвикателството.

Инструкции

  • "Хайде да отбележим на нашата карта, че вече посетихме Долината на сравненията.
  • А сега е време да запишем спомени от нашето приключение в Долината на сравненията. Отворете паспорта си на страницата за тази дестинация.
  • Запишете трите важни символа, които научихме: <, >, =
  • Измислете и запишете поне три примера с различни числа – например:
      20 < 40,   100 > 70,   30 = 30
  • Нарисувайте или украсете страницата с нещо, което ви напомня за днешната игра – долина, табела със знаци, числа или усмихнати герои.
  • Когато сте готови, ще получите своя печат или стикер за успешно преминатото предизвикателство!"

Обобщение

"Като истински пътешественици, днес записахме преживяванията си от Долината на сравненията. Упражнихме се да използваме <, > и =, за да сравняваме кръглите числа до 100. Това знание ще ни помага занапред – и в задачите, и в игрите!"

Важно!

  • Покажете пример как може да изглежда записът и украсата в паспортите.
  • Напомнете кои са трите знака и какво означават – може да ги поставите на таблото за подсказка.
  • Насърчете креативността при украсата.
  • Сложете подходящи печати или стикери на съответните страници в паспортите на всяко дете.
  • При желание, учениците могат да споделят примерите си на глас.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.