Проектираме и изработваме играчки

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • създават макет на играчка от различни геометрични фигури;
  • чертаят в квадратна мрежа геометричните фигури правоъгълник и квадрат по зададени размери и триъгълник по дадени върхове.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи, флумастери
  • чертожни линии
  • ножици и лепила
  • бели и цветни листове
  • лист с квадратна мрежа
  • примерен чертеж на играчка в квадратна мрежа
  • готова апликация, изработена по чертежа
От чертеж до модел
5 минути
Въведение

Учителят показва как от чертеж в квадратна мрежа е изработен модел - апликация на играчка от геометрични фигури.

Инструкции

- Вижте този чертеж на играчка в квадратната мрежа – всяка част е геометрична фигура с определени размери.

- Сега погледнете апликацията, направена по този чертеж – всички фигури са изрязани от цветна хартия и подредени точно както в чертежа.

- Ще работим по същия начин - първо ще направим чертежа в мрежа, после ще го превърнем в красива апликация. Може вместо апликация, да направите цветна рисунка-чертеж. А може да комбинирате двете техники. Както решите в групата, в която ще работите.

Обобщение

Видяхме, че ако можем да измерваме и чертаем точно, можем да превърнем математическите фигури в истински модел на играчка от хартия.

Важно!

  • Изберете ясен и сравнително прост пример за демонстрация.
  • Показвайте паралелно чертежа и апликацията, за да се вижда връзката между тях.
  • Акцентирайте върху това, че точността в чертежа е ключова за успешна апликация.

Материали за дейността

Проектираме, чертаем, изработваме
25 минути
Групова работа

Учениците работят в групи и измислят собствена идея за играчка, съставена от геометрични фигури. Чертаят я в квадратна мрежа и изработват апликация по своя чертеж.

Инструкции

- За създаването на играчката ще работите в групи по трима.

  1. Първо обсъдете и решете каква ще е вашата играчка – може да е животно, превозно средство, сграда, робот или нещо друго.
  2. Начертайте я в квадратна мрежа, като всяка част трябва да е геометрична фигура – правоъгълник, квадрат, триъгълник.
  3. След като чертежът е готов, изрежете фигурите от цветна хартия, оцветете или нарисувайте детайли, и сглобете апликацията на лист, следвайки чертежа си.
  4. Поставете заглавие на вашата играчка и запишете имената на авторите й.

Обобщение

Създадохме играчка от геометрични фигури – първо я планирахме и начертахме, после я изработихме като апликация. Точният чертеж ни помогна моделът да стане красив и правилен.

Важно!

  • Насърчавайте учениците да използват правилно квадратната мрежа при чертане.
  • Обърнете внимание на екипната работа – кой чертае, кой изрязва, кой лепи.
  • Поддържайте темпото, за да им остане време и за завършване на апликацията.
  • Насърчавайте оригинални идеи.

Материали за дейността

title-for-activity
5 минути
Рефлексия

В групите учениците преглеждат готовите си чертежи и апликации, обсъждат какво се е получило добре, къде може да се подобри и дали работата е завършена.

Инструкции

- Погледнете внимателно чертежа и апликацията си.

- Отговорете заедно в групата:

  1. Нашата апликация изглежда ли като планираната играчка?
  2. Има ли нещо, което бихме променили или довършили?

- Решете дали работата е напълно завършена или имате нужда от още време за подобрение.

Обобщение

Проверихме дали нашата играчка е точно по плана, и обсъдихме какво можем да подобрим. Така се учим да работим внимателно и да завършваме задачите си качествено.

Важно!

  • Насърчавайте участието на всички в групата.
  • Обикаляйте и насочвайте вниманието на учениците към детайли, които заслужават похвала или подобрение.
  • Запазете атмосферата позитивна – целта е да се учат от процеса.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.