Пиратското селище – форми, измерване и чертане

Раздел

Числата от 6 до 10. Събиране и изваждане на числата до 10

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават геометричната фигура правоъгълник и елементите й страна и връх;
  • разпознават елементите на триъгълник, правоъгълник и квадрат – точката като връх, отсечката като страна;
  • измерват в сантиметри дължините на страните на триъгълник, квадрат и правоъгълник;
  • чертаят правоъгълник и квадрат в квадратна мрежа.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • чертожни линии
  • работен лист “Пиратско селище”
Къде живеят пиратите?
5 минути
Въведение

Учениците решават какви сгради ще построят на острова от геометрични фигури.

Инструкции

  • "Пирати, вече пристигнахме на новия бряг! Но тук няма нищо. Трябва да построим нашето пиратско селище! Ще използваме геометрични фигури, за да направим къщички, наблюдателници и складове. Готови ли сте за строителство? 
  • Кои геометрични фигури познаваме?"

Обобщение

"Днес ще строим с фигури! Ще използваме върхове и страни, ще измерваме, ще чертаем, и ще създадем истински пиратски постройки!"

Важно!

  • Припомнете на учениците как използвахме картата и чертахме пътеки.
  • Покажете на учениците образци на геометрични фигури - триъгълник, правоъгълник, квадрат, и припомнете елементите им - точката като връх, отсечката като страна.
  • Събудете интереса на учениците, като им задавате въпроси къде ще живеят пиратите на острова.
Строим пиратско селище
20 минути
Групова работа

Учениците чертаят сгради от геометрични фигури и измерват страните им.

Инструкции

  • "Пирати, време е да построим нашето селище на новия бряг! Ще работите в същите групи от предишния урок. Всяка група ще планира и построи различни сгради за пиратското селище.
  • На помощ ви идват три вида фигури: квадрат, правоъгълник и триъгълник.
  • Решете заедно какви постройки ще създадете и каква форма ще имат. Помнете – за всяка сграда трябва следното:
  1. Изберете фигурата, с която ще я направите 
  2. Изберете къде ще я поставите и я начертайте в мрежата внимателно - с линия и молив.
  3. Измерете страните с линийка и запишете дължините в сантиметри.
  4. Накрая може да оцветите сградите и картата.
  • Всяка група може да създаде няколко различни постройки – важно е да са с точни измервания и ясна форма. В групите ще се получат различни варианти на пиратски карти. 
  • После ще разкажете какво сте построили и защо."

Обобщение

"Успяхме да начертаем сгради и да измерим техните страни! Научихме как фигурите имат върхове и страни и как можем да използваме измерването, за да планираме нашето строителство точно!"

Важно!

  • Дайте пример на дъската с чертане на фигура и измерване на страните й.
  • Насърчавайте учениците да записват и проверяват измерванията си.
  • Стимулирайте учениците да коментират какви сгради чертаят и защо.

Материали за дейността

Кой намери най-краткия път?
10 минути
Презентация

Учениците показват картите си и споделят как са начертали сградите и измерили страните им. Обсъждат защо са избрали съответните сгради.

Инструкции

  • "Сега всяка група пирати ще покаже сградите, които са начертали. 
  • Колко сгради построихте?
  • Какви са те и от какви фигури са направени? 
  • Защо избрахте тези сгради? 
  • Изберете една сграда и кажете колко сантиметра са страните и ?"

Обобщение

"Вече имаме пиратско селище! Използвахме фигури, измервахме точно и направихме първите си постройки. С всяка фигура ставаме все по-добри в строенето – точно като истински пирати-инженери!"

Важно!

  • Дайте време за споделяне.
  • Задавайте насочващи въпроси.
  • Подчертайте практическата употреба на измерването.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.