Пиратско приключение на острова на съкровищата
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват действията събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване;
- сравняват стойностите на числови изрази;
- използват наименованията на компонентите и резултата при решаване на задачи от събиране;
- използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина;
- разпознават геометричната фигура правоъгълник и елементите й страна и връх;
- разпознават елементите на триъгълник, правоъгълник и квадрат – точката като връх, отсечката като страна;
- измерват в сантиметри дължините на страните на триъгълник, квадрат и правоъгълник;
- чертаят правоъгълник и квадрат в квадратна мрежа;
- познават елементите на текстовата задача – условие, числови данни, въпрос;
- решават текстова задача с едно пресмятане от събиране и изваждане.
Цели по умения:
Учениците:
- развиват логическо мислене и умения за решаване на проблеми;
- работят в екип и комуникират ефективно;
- използват подходящи математически символи и мерни единици;
- използват инструменти за измерване и чертане.
Изследователски въпрос:
Как математиката ни помага да се ориентираме в пространството?
Краен продукт:
Карти на пиратски остров с отбелязани пътеки, геометрични фигури, измервания и скрити съкровища
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- чертожни линии
- ножици и лепила
- бели и цветни листове
- пиратска кърпа, сандък, пергамент
- пликове за писма
- писмо от капитан Черната брада
- примерна пиратска задача
- табло “Елементи на текстова задача”
- части от пиратска карта-пъзел
- работен лист “Пиратски задачи”
- работен лист “Текстови пиратски задачи”
- работен лист “Пиратска карта”
- работен лист “Пиратско селище”
- листове с квадратна мрежа А3 (може и А4)
- самооценъчна карта
- почерпка/грамоти/символични подаръци за децата (по желание)
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.