Изследователи на природата - приключение с числа и измервания
Раздел
Таблично умножение и деление
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- илюстрират с примери смисъла на аритметичните действия умножение и деление;
- познават таблиците за умножение и за деление;
- разграничават четно от нечетно число (според делимостта им на две);
- правят проверка на делението с умножение;
- спазват реда на действията при пресмятане стойността на числов израз;
- познават мерните единици за време: минута, денонощие, седмица, месец, година и означенията на минута и година (мин, г.);
- преобразуват мерните единици за време от една в друга: час и минута; денонощие и час; седмица и ден; месец и ден; година и месец;
- определят времето по часовник в часове и минути;
- извършват четирите аритметични действия с изучените еднородни мерни единици, с изключение на тези за време;
- намират обиколка на триъгълник, квадрат и правоъгълник по различен начин;
- намират страна на геометрична фигура по дадена обиколка и друга страна;
- разбират отношенията „пъти повече” и „пъти по-малко”;
- решават текстови задачи от умножение и деление с две пресмятания;
- съставят текстови задачи от умножение и деление с до две пресмятания.
Цели по умения:
Учениците:
- работят в екип и споделят резултати;
- проявяват критическо мислене при наблюдение и анализ на данни;
- креативно представят информация чрез рисунки, схеми и текст;
- самостоятелно планират и изпълняват изследователска задача.
Изследователски въпрос:
Как можем да разберем природата около нас чрез числа и измервания?
Краен продукт:
„Изследователска папка“ с работни листове, наблюдения, рисунки, измервания и решени математически задачи
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- арт материали за украса на папките – по избор
- картонена папка А4 с 10 прозрачни джоба – за учителя за пример
- картонени папки А4 с по 10 прозрачни джоба – за всеки ученик
- часовник
- табло “Мерни единици за време”
- изображения на части на растения и животни
- картинки на части от растения във формата на геометрични фигури
- работни листове “Броене и умножение”
- задачи за четене от учителя “Четни и нечетни”
- работен лист “Сметки с животни”
- задачи за четене от учителя “Природа и време”
- работен лист “Природа и време”
- работен лист “Измерваме природните форми”
- задачи за четене от учителя “Пъти повече и по-малко”
- работен лист “Текстови задачи”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.