Раздел

Текст и общуване

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • правят изказване по зададена тема, като се ориентират в комуникативноречевата ситуация;
  • правят устен преразказ на текст, като предават накратко и последователно съдържанието му;
  • разказват устно по картина.

Необходими материали:

  • встъпителен слайд или афиш за дигиталната книга
  • проектор или интерактивна дъска
  • компютър с достъп до Canva
  • линк с дигиталната книга на учениците
  • флипчарт листове
  • маркери
  • стикери за награда “Аз съм автор!”
Добре дошли на нашата премиера!
5 минути
Въведение

Учителят посреща поканените гости. Въведението представя проекта и целта на часа – учениците да се почувстват горди създатели на свои приказки.

Инструкции

  • "Скъпи ученици, днес е специален ден – нашите приказки ще бъдат прочетени пред публика! Всеки от вас е важна част от този празник. Предстои да посрещнем гости – учители, родители и ученици от други класове. Ще започнем с кратко въведение, а после всеки от вас ще има възможност да представи своята приказка.
  • Помнете: днес сте истински писатели!"

Обръщение на учителя към гостите:

"Уважаеми гости, добре дошли на нашето представяне, наречено „Приключението да създадеш своя приказка“!

През последната седмица учениците от 4. клас се превърнаха в истински автори. Те не само измислиха свои приказки, но и ги илюстрираха, редактираха и събраха в дигитална книга, която днес ще имате удоволствието да видите.

В процеса на работа те учиха как се изгражда сюжет, как се създават герои и послания, как се сътрудничи в екип и как се изразява творчество с думи и образи.

За тях този ден е вълнуващ – те излизат на „сцената“ с много труд, вдъхновение и гордост.

Благодарим, че сте тук, за да ги подкрепите и насърчите!

Приятно приказно преживяване на всички!"

Обобщение

Тази дейност създава вълнение, увереност и чувство за значимост у учениците. Те се подготвят емоционално за представянето си пред публика.

Важно!

  • Представете проекта накратко пред гостите: какво е било началото, какво са правили учениците, какво предстои да видят.
  • Насърчете атмосфера на празничност и гордост.
  • Подчертайте значимостта на усилията на децата.
Нашите приказки оживяват
25 минути
Презентация

Учениците представят своите приказки, включително илюстрации и послания. След всяка приказка се дава кратко време за реакция от публиката и класa.

Инструкции

  • "Ученици, днес всеки от вас ще представи своята приказка пред класа и нашите гости. Това е моментът да се почувствате като истински писатели!
    • Излезте спокойно отпред.
    • Представете се с едно изречение и кажете заглавието на приказката.
    • Разкажете накратко какво се случва в историята.
    • Покажете илюстрациите или прочетете кратък откъс.
    • Благодарете на публиката.
  • Това е вашият момент! Говорете ясно и с гордост!"

Обобщение

Учениците упражняват публично говорене и преживяват удовлетворение от труда си. Изживяването като автор и презентатор засилва увереността и ангажираността им.

Важно!

  • Насърчавайте позитивната обратна връзка от учениците и гостите.
  • При нужда, управлявайте въпросите и коментарите, които публиката задава.
Какво научихме като писатели?
10 минути
Рефлексия

Учениците участват в обсъждане - какво са научили, какво им е харесало и как ще ползват уменията си занапред.

Инструкции

  • "Сега е време да си спомним за цялото ни приказно приключение. Нека заедно да обсъдим:
    • Какво научихте, докато създавахте своята приказка?
    • Кой момент ви беше най-интересен или най-забавен?
    • С какво се гордеете най-много?
    • Къде мислите, че ще ви бъдат полезни тези умения – в училище, в живота, в бъдещето?"

Обобщение

Тази рефлексия помага на учениците да осмислят своето развитие, да изразят гордост и увереност. Утвърждава ценността на писането и сътворяването като умение за бъдещето.

Важно!

  • Насърчавайте свободното споделяне, без натиск.
  • Може да използвате мека топка или предмет за „предаване на думата“.
  • Използвайте флипчарт лист с въпросите като визуална подкрепа.
  • Наградете учениците със стикери “Аз съм автор!”.
  • Запишете някои от най-вдъхновяващите отговори и ги запазете за финално табло на проекта. (по желание)

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.