Финален щрих – подготовка за представяне пред публика
Раздел
Части на речта
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават значението на частиците за образуване на сравнителна и превъзходна степен на прилагателни имена;
- пишат правилно степенувани прилагателни имена и прилагателни имена, които са с двойно (-нн-) в ж.р., в ср. р. и в мн.ч.
Необходими материали:
- бяла дъска или флипчарт лист за записване
- готовите приказки на учениците
- маркери
- тетрадки или листове за писане
- химикалки
- бели листове за илюстрации
- цветни моливи и флумастери
Учениците обсъждат какво прави една приказка интересна и разбираема за по-малки деца. Създават списък със съвети за подобряване на приказките си.
Инструкции
Разделете класа отново на екипи, както са работили в предходния час.
- "Ученици, помислете върху този въпрос: Каква история би заинтригувала дете от 2. клас?
- Обсъдете в групата си как да направите приказката по-забавна, ясна и завладяваща – чрез интересни герои, ясни поуки, цветни описания.
- След това напишете 3 съвета, които вие самите ще следвате при редакцията на вашите приказки."
Обобщение
Учениците осъзнават ролята на читателя и как да се съобразяват с възрастта и интересите на публиката. Това ще ги насочи при редактирането на текста.
Важно!
- Насочвайте учениците с въпроси като: „Ще разберат ли това изречение?“, „Кой герой е най-забавен?“
- Запишете общ списък със съвети на дъската или на флипчарт лист.
Материали за дейността
Учениците редактират приказките си, добавят илюстрации и репетират изразително четене пред групата си.
Инструкции
Преминете към подготовката за представяне на приказките.
- "Ученици, прочетете приказката си в групата. Проверете прилагателните дали правилно са степенувани и спазено ли е правилото за двойното -нн-.
- След това поправете, ако е нужно, и подчертайте прилагателните с вълнообразна линия.
- Нарисувайте илюстрации към една избрана от вас сцена.
- Накрая изберете кой ще чете и репетирайте изразително четене.
- Имате 20 минути време за подготовка."
Обобщение
Учениците прилагат граматическите си знания в творчески и комуникативен контекст и се подготвят уверено да представят труда си.
Важно!
- Напомнете правилата за степенуване и правописа на прилагателни с „-нн-“.
- Обходете групите, наблюдавайте, задавайте въпроси, предлагайте помощ при необходимост.
- Насърчавайте четенето с интонация и чувство.
- Ако времето за работа в клас не е достатъчно, предвидете допълнително такова за подготовка.
Материали за дейността
Учениците споделят мисли и очаквания за предстоящото четене на техните приказки пред второкласници.
Инструкции
Завършете часа с кратка рефлексия.
- "Споделете устно как се чувствате преди срещата с второкласниците – какво ви радва или тревожи?"
Обобщение
Рефлексията дава на учениците възможност да оценят труда си и да се подготвят емоционално за важния момент пред публика.
Важно!
- Включете по възможност всички в разговора.
- Използвайте рефлексията, за да планирате какво да се доработи преди представянето.