Раздел

Части на речта

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават значението на частиците за образуване на сравнителна и превъзходна степен на прилагателни имена;
  • пишат правилно степенувани прилагателни имена и прилагателни имена, които са с двойно (-нн-) в ж.р., в ср. р. и в мн.ч.

Необходими материали:

  • бяла дъска или флипчарт лист за записване
  • готовите приказки на учениците
  • маркери
  • тетрадки или листове за писане
  • химикалки
  • бели листове за илюстрации
  • цветни моливи и флумастери
Да погледнем към приказката през очите на публиката
10 минути
Дискусия

Учениците обсъждат какво прави една приказка интересна и разбираема за по-малки деца. Създават списък със съвети за подобряване на приказките си.

Инструкции

Разделете класа отново на екипи, както са работили в предходния час.

  • "Ученици, помислете върху този въпрос: Каква история би заинтригувала дете от 2. клас? 
  • Обсъдете в групата си как да направите приказката по-забавна, ясна и завладяваща – чрез интересни герои, ясни поуки, цветни описания.
  • След това напишете 3 съвета, които вие самите ще следвате при редакцията на вашите приказки."

Обобщение

Учениците осъзнават ролята на читателя и как да се съобразяват с възрастта и интересите на публиката. Това ще ги насочи при редактирането на текста.

Важно!

  • Насочвайте учениците с въпроси като: „Ще разберат ли това изречение?“, „Кой герой е най-забавен?“
  • Запишете общ списък със съвети на дъската или на флипчарт лист.

Материали за дейността

Майстори на приказки - редактираме, рисуваме и четем изразително
25 минути
Групова работа

Учениците редактират приказките си, добавят илюстрации и репетират изразително четене пред групата си.

Инструкции

Преминете към подготовката за представяне на приказките.

  • "Ученици, прочетете приказката си в групата. Проверете прилагателните дали правилно са степенувани и спазено ли е правилото за двойното -нн-.
  • След това поправете, ако е нужно, и подчертайте прилагателните с вълнообразна линия.
  • Нарисувайте илюстрации към една избрана от вас сцена.
  • Накрая изберете кой ще чете и репетирайте изразително четене.
  • Имате 20 минути време за подготовка."

Обобщение

Учениците прилагат граматическите си знания в творчески и комуникативен контекст и се подготвят уверено да представят труда си.

Важно!

  • Напомнете правилата за степенуване и правописа на прилагателни с „-нн-“.
  • Обходете групите, наблюдавайте, задавайте въпроси, предлагайте помощ при необходимост.
  • Насърчавайте четенето с интонация и чувство.
  • Ако времето за работа в клас не е достатъчно, предвидете допълнително такова за подготовка.

Материали за дейността

С поглед напред - какво ни предстои?
5 минути
Рефлексия

Учениците споделят мисли и очаквания за предстоящото четене на техните приказки пред второкласници.

Инструкции

Завършете часа с кратка рефлексия.

  • "Споделете устно как се чувствате преди срещата с второкласниците – какво ви радва или тревожи?"

Обобщение

Рефлексията дава на учениците възможност да оценят труда си и да се подготвят емоционално за важния момент пред публика.

Важно!

  • Включете по възможност всички в разговора.
  • Използвайте рефлексията, за да планирате какво да се доработи преди представянето.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.