Раздел

Текст и общуване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • създават текстове на поздравителна картичка;
  • аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
  • отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.

Необходими материали:

  • химикали 
  • работен лист “Карти с думи: обръщение, пожелание, подпис”
  • работен лист “Шаблон за поздравителна картичка”
Започваме вълшебната си картичка
5 минути
Въведение

Учителят насочва учениците как да работят с планираното в работния лист от предходния урок и шаблоните за поздравителна картичка.

Инструкции

Започнете часа с припомняне на структурата на поздравителната картичка. Покажете на учениците картите с думи “обръщение”, “пожелание”, “подпис”.

  • "Какво трябва да съдържа една картичка?
  • Каква е ролята на обръщението? Къде в съдържанието можем да го открием?
  • Какво може да е пожеланието?
  • Какво означава “подпис” в поздравителната картичка? Къде го откриваме?"

Преминете към разясняване на предстоящата задача.

  • "Сега предстои всеки от вас да напише поздравителна картичка до своя любим герой."

Обобщение

"Видяхме как шаблонът може да ни помогне да спазим правилата за писане на поздравителна картичка."

Важно!

  • Покажете шаблона и къде се попълват основните елементи на картичката - обръщение, пожелание, подпис.

Материали за дейността

Първи думи към приказния герой
25 минути
Самостоятелна работа

Учениците индивидуално пишат чернова на своята поздравителна картичка, съобразявайки се с езикови и структурни насоки.

Инструкции

Раздайте на всеки ученик шаблон за поздравителна картичка.

  • "Всеки ще получи шаблон за писане на поздравителна картичка, който ще му помага да подреди текста си спрямо основните елементи на картичката. 
  • Използвайте попълнения си работен лист от предходния час за вашата поздравителна картичка, за да напишете чернова на текста.
  • Започнете с обръщение, преминете към пожелание и завършете с подпис."

Обобщение

"Написахте своите чернови. Предстои да ги редактирате, за да можете след това да напишете чисто и красиво картичките си."

Важно!

  • Обърнете внимание на спазването на елементите – обръщение, пожелание, подпис. 
  • Прочетете ваша примерна картичка, когато обяснявате елементите:

"Скъпи Храбри оловен войнико,

Твоята смелост и вярност ме вдъхновяват!
Ти показа, че истинската сила не е в тялото, а в сърцето.
Желая ти винаги да пазиш своята доблест,
дори когато светът е труден и несправедлив.

С възхищение,
г-жа / г-н … "

  • Насърчавайте личен стил и креативност.

Материали за дейността

Споделяме и подобряваме картичките
10 минути
Обратна връзка

Учениците споделят с класа черновите си и какво ще включва картичката им.

Инструкции

Завършете часа с размяна на черновите на картички и даване на обратна връзка между учениците.

  • "Разменете картичките с ваш приятел. 
  • Прочетете неговата. 
  • Дайте съвет – разбира ли се всичко? Има ли нещо, което може да се каже по-добре или да се добави?"

Обобщение

"Когато споделяме картичките си и даваме мнения, помагаме един на друг да направим текстовете още по-хубави. Така сме готови за последната, най-добра версия!"

Важно!

  • Предоставете насоки за обратна връзка – фокус върху съдържание и разбираемост, не само върху правопис.
  • Дайте възможност на учениците да редактират текстовете си след като чуят обратната връзка.
  • Насърчавайте за позитивна обратна връзка.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.