Създаваме поздравителна картичка – текст и послание
Раздел
Текст и общуване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- създават текстове на поздравителна картичка;
- аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
- отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.
Необходими материали:
- химикали
- работен лист “Карти с думи: обръщение, пожелание, подпис”
- работен лист “Шаблон за поздравителна картичка”
Учителят насочва учениците как да работят с планираното в работния лист от предходния урок и шаблоните за поздравителна картичка.
Инструкции
Започнете часа с припомняне на структурата на поздравителната картичка. Покажете на учениците картите с думи “обръщение”, “пожелание”, “подпис”.
- "Какво трябва да съдържа една картичка?
- Каква е ролята на обръщението? Къде в съдържанието можем да го открием?
- Какво може да е пожеланието?
- Какво означава “подпис” в поздравителната картичка? Къде го откриваме?"
Преминете към разясняване на предстоящата задача.
- "Сега предстои всеки от вас да напише поздравителна картичка до своя любим герой."
Обобщение
"Видяхме как шаблонът може да ни помогне да спазим правилата за писане на поздравителна картичка."
Важно!
- Покажете шаблона и къде се попълват основните елементи на картичката - обръщение, пожелание, подпис.
Учениците индивидуално пишат чернова на своята поздравителна картичка, съобразявайки се с езикови и структурни насоки.
Инструкции
Раздайте на всеки ученик шаблон за поздравителна картичка.
- "Всеки ще получи шаблон за писане на поздравителна картичка, който ще му помага да подреди текста си спрямо основните елементи на картичката.
- Използвайте попълнения си работен лист от предходния час за вашата поздравителна картичка, за да напишете чернова на текста.
- Започнете с обръщение, преминете към пожелание и завършете с подпис."
Обобщение
"Написахте своите чернови. Предстои да ги редактирате, за да можете след това да напишете чисто и красиво картичките си."
Важно!
- Обърнете внимание на спазването на елементите – обръщение, пожелание, подпис.
- Прочетете ваша примерна картичка, когато обяснявате елементите:
"Скъпи Храбри оловен войнико,
Твоята смелост и вярност ме вдъхновяват!
Ти показа, че истинската сила не е в тялото, а в сърцето.
Желая ти винаги да пазиш своята доблест,
дори когато светът е труден и несправедлив.
С възхищение,
г-жа / г-н … "
- Насърчавайте личен стил и креативност.
Учениците споделят с класа черновите си и какво ще включва картичката им.
Инструкции
Завършете часа с размяна на черновите на картички и даване на обратна връзка между учениците.
- "Разменете картичките с ваш приятел.
- Прочетете неговата.
- Дайте съвет – разбира ли се всичко? Има ли нещо, което може да се каже по-добре или да се добави?"
Обобщение
"Когато споделяме картичките си и даваме мнения, помагаме един на друг да направим текстовете още по-хубави. Така сме готови за последната, най-добра версия!"
Важно!
- Предоставете насоки за обратна връзка – фокус върху съдържание и разбираемост, не само върху правопис.
- Дайте възможност на учениците да редактират текстовете си след като чуят обратната връзка.
- Насърчавайте за позитивна обратна връзка.

