„Писмо до приказен герой“ – картичка с душа и въображение
Раздел
Текст и общуване
Времетраене
5 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- създават текстове на поздравителна картичка;
- аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
- отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.
Цели по умения:
Учениците:
- участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси;
- сравняват информация и правят изводи;
- усъвършенстват уменията за възприемане, осмисляне и интерпретация на литературни произведения;
- развиват критично и творческо мислене чрез съставяне и поздравителна картичка;
- развиват умения за презентиране, самооценка и приемане на обратна връзка.
Изследователски въпрос:
Какво бих казал на любимия си приказен герой, ако можех да му напиша картичка?
Краен продукт:
Поздравителна картичка до приказен герой с лично съставен текст и творческо оформление
Необходими материали:
- химикали, моливи, флумастери
- лепящи листчета
- картони А4 – за всяко дете
- книжки с приказки – класически, популярни, подходящи за възрастта, любими на децата
- илюстрации на приказни герои
- няколко примерни картички (реални, дигитални или разпечатани изображения)
- работен лист “Карти с думи: обръщение, пожелание, подпис”
- табло “Защо се пишат поздравителни картички?”
- работен лист “Чернова на картичка до любим приказен герой”
- работен лист “Шаблон за П;поздравителна картичка”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.