“Да помогнем на Зайко да преброи морковите?”- запознаване се с героя

Раздел

Естествените числа от 1 до 5 и нула. Събиране и изваждане на числата до 5.

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • използват математически представи за пространствено ориентиране, за сравняване на количества и за подреждане на обекти по зададени признаци;
  • познават количествените характеристики на числата до 5, числото 0, и техните означения с цифри. 
  • броят до 5 в прав, в обратен ред и поредно;
  • определят мястото на числата от 1 до 5 в редицата на естествените числа.

Необходими материали:

  • работен лист “Сложи зеленчунците в кошницата си!”
  • карти с цифрите от 0 до 5 за всяко дете 
  • работен лист “Историята на Зайко”
  • работен лист “Стихчета и песни за броене”
  • “Картинки на Зайко” (по желание)
Зайко има нужда от помощ!
10 минути
Въведение

Учениците слушат кратка приказка за Зайко, който е забравил броя на зеленчуците в градинката си. Ангажират се емоционално с героя и с желанието да му помогнат.

Инструкции

Покажете на учениците плюшено зайче или илюстрация на Зайко и им прочетете историята за градинката на Зайко.

  • "Ученици, сега ще чуете историята за Зайко. Той е изправен пред голямо предизвикателство. Слушайте внимателно – накрая ще ви попитам как можем да му помогнем!"

Обобщение

"Запознахме се със Зайко. Той ви се довери и иска да му помогнете. Какво ще кажете – готови ли сте да преброим морковите заедно с него?"

Важно!

  • Разкажете историята с емоция и жестове.
  • Използвайте плюшена играчка или илюстрация на Зайко и зеленчуците.

Материали за дейността

Броим заедно с цифрите!
20 минути
Работа по двойки

Учениците броят зеленчуци и свързват техния брой с цифра от 0 до 5, като използват карти и визуални материали.

Инструкции

Раздайте на всеки ученик:

  1. кошничка;
  2. по пет зеленчука от всеки вид;
  3. комплект карти с цифрите от 0 до 5. 

Разделете учениците в екипи по двама.

  • "Ето го Зайко с кошница, пълна със зеленчуци. Сега ще броим зеленчуците в неговите кошници.
  • Всеки от вас получава кошничка, зеленчуци и карти с цифрите от 0 до 5. Ще си припомним коя цифра на кое количество отговаря. Ще бъдете в екипи по двама.
  • Първо всеки ще работи сам - всеки си избира един вид зеленчук, след това избира колко броя да вземе от него и ги поставя в своята кошница. Намира картата с цифрата, която показва колко са.
  • След това проверете един на друг с другарчето си – вярно ли е преброил всеки от вас и показал ли е правилната цифра. Зеленчуците оставят в кошничката.
  • После повтаряте с друг вид зеленчуци."

След дейността:

  • "Хайде сега всеки да каже по колко моркова има в неговата кошничка."

Обобщение

"Вие вече можете да броите като истински помощници на Зайко! Видяхте как всяка кошничка има своя цифра. Сега Зайко знае точно колко зеленчука има – благодарение на вас!"

Важно!

  • Кошничките могат да бъдат истински или принтирани картинки на кошнички
  • След проверка, насърчете учениците да кажат на глас: „В моята кошничка има 3 моркова – това е числото 3!“

Материали за дейността

Броим напред и назад
5 минути
Игра

Учениците заедно броят от 0 до 5 и обратно, като използват движения – скачане, пляскане или римуване.

Инструкции

Изберете една или няколко рими/песни за броене.

  • "Сега ще помогнем на Зайко да тренира броенето! Това ще стане с едни много интересни стихотворения. Слушайте внимателно какво се изисква от нас да изпълняваме."

Обобщение

"Чудесно! Вече знаем как се брои напред и назад – това е много важно, когато помагаме на герои като Зайко и когато решаваме задачи!"

Важно!

  • Използвайте двигателна активност – пляскане, подскоци или ритъм.
  • Демонстрирайте движенията, когато е необходимо. 
  • Повторете няколко пъти всяка броилка, за да затвърдите знанията.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.