Създай своя граматическа книжка
Раздел
Думата като част на речта
Времетраене
4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават глагола като част на речта;
- разпознават числото на глагола;
- познават съществителното име като част на речта;
- разграничават съществителни собствени и съществителни нарицателни имена;
- оределят вида, рода и числото на съществителното име;
- разпознават умалителни съществителни имена;
- разпознават прилагателното име като част на речта;
- разпознават рода и числото на прилагателното име;
- съгласуват прилагателното и съществителното име по род и число;
- употребяват уместно глаголи, прилагателни и съществителни имена.
Цели по умения:
Учениците:
- участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси;
- сравняват информация, откриват прилики и разлики и правят изводи;
- класифицират и документират събраната информация;
- развиват критично и творческо мислене чрез избор на подходяща информация и изработване на книжка по съответната тема;
- развиват комуникативни умения – за работа в екип, за презентиране и за даване и получаване на обратна връзка.
Изследователски въпрос:
Как можем да подредим частите на речта в книжка, като съберем най-важната информация за тях?
Краен продукт:
Книжка
Необходими материали:
- бяла дъска и цветни маркери за дъска
- химикали и графитни моливи
- цветни моливи, флумастери
- ножици, лепило и телбод
- лепящи листчета
- бели листове А3
- цветни тънки картони A5
- бели листове A5
- готови информационни табла за частите на речта (при необходимост)
- табла с надписи „Съществително“, „Прилагателно“, „Глагол“
- образец на граматическа книжка
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.