Нашето представление – спомени, емоции и поуки
Раздел
Литературни и фолклорни текстове
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- четат правилно и с разбиране малки по обем художествени или нехудожествени текстове;
- отговарят кратко на въпроси по съдържанието на изучавано произведение;
- се ориентират в случката в изучаваното литературно или фолклорно произведение.
Необходими материали:
- Бяла дъска
- Маркери за дъска
- Малки лепящи листчета
- работен лист “Рефлексия по ПБО “Приказен театър”
- Снимки или кратко видео от представлението (ако е възможно)
- Грамоти за участие или символични „театрални звезди“ от хартия
- Плакат или табло „Нашето представление“ с моменти от спектакъла и коментари на децата
Учителят кани учениците да си спомнят най-ярките моменти от представлението и да споделят как са се чувствали на сцената.
Инструкции
Помолете учениците да изберат символ от картончетата със символи за оценка на емоциите и да споделят накратко.
- Нашата приказка оживя на сцената! Спомнете си как се почувствахте, когато излизахте пред публиката – вълнение, радост, гордост? Сега всеки от вас ще избере еден символ, който най-добре описва как се е чувствал по време на представлението, и ще ни каже защо.
Обобщение
Обобщете.
- Представлението ни събра заедно и направи приказката жива – благодарение на вас!
Важно!
- Ако някое дете е било притеснено или неуверено, окуражете го, като подчертаете неговите силни страни.
- Дайте време на всеки да изрази мислите си.
Материали за дейността
Учениците обсъждат процеса на превръщането на приказката в театър и как това е помогнало за тяхното развитие – в четенето, разбирането и работата в екип.
Инструкции
Начертайте на дъската таблица с три колони - „Какво научихме за приказката?“, „Как се справихме с четенето?“, „Как се превърнахме в актьори и сценографи?“
- Нека сега помислим за нашето пътешествие – от четенето на приказката до представянето ѝ на сцената. Какво научихме? Всеки от вас ще запише или ще каже нещо, което е било важно за него в тези три области. Може да записвате на малките лепящи листчета, които са пред вас.
Примери за отговори:
- За приказката: „Разбрах по-добре героите.“ / „Научих какво означава поуката.“
- За четенето: „Станах по-добър в четенето на глас.“ / „Научих нови думи.“
- За театъра: „Научих се да говоря по-ясно.“ / „Станах по-уверен пред хора. / Разбрах как да избирам декори, костюми“
Обобщение
Обобщете.
- Театърът ни помогна не само да разкажем приказката, но и да станем по-добри читатели, разказвачи и екип!
Важно!
- Насочете децата да помислят върху собствения си напредък.
- Ако някои се затрудняват, задайте въпроси като: „Какво беше различно в четенето на репликите спрямо четенето на приказката в началото?“ и „Как се променихте като актьори?“
- Дайте пример, ако е необходимо.
- Помагайте на тези, на които им е трудно да записват.
Учениците правят последна рефлексия за това как цялото преживяване ги е обогатило и получават признание за своя труд.
Инструкции
Изразете своето признание за усилията на учениците.
- Започнахме с една обикновена приказка, а я превърнахме в истинско представление! Това показва колко много сме научили. Вие не само изиграхте роли, но и се развихте като читатели и творци!
- Тук при мен има „Нашето представление“. Нека всеки от вас напише личен коментар или сложи отпечатък на ръката си върху таблото.
- В театъра най-важното е не само как играем, но и как се подкрепяме един друг. Днес искам да ви благодаря за труда, който положихте.
Обобщение
Обобщете.
- Това беше незабравимо преживяване – вие бяхте звезди на сцената и в книгите! Нека не спираме да вярваме в силата на приказките и въображението!
Важно!
- Насърчете децата да оценят себе си и съучениците си.
- Ако няма грамоти, просто направете „кръг на аплодисментите“, в който всеки да каже нещо хубаво за друг свой съученик.
- Дайте възможност на децата да се изкажат свободно – някои може да изразят желание да направят ново представление.
- Завършете с положителни думи, които ще им дадат увереност за бъдещи изяви.
