Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • участват в обсъждането на фрагменти от литературното произведение;
  • съотнасят заглавие към конкретен епизод;
  • проследяват взаимоотношенията между героите в изучавано произведение;
  • съпоставят постъпките на героите и нравствените им качества;
  • четат с разбиране и изразително текста на изучаваното произведение;
  • откриват нравствени ценности в пословици.

Необходими материали:

  • дигиталните комикси на учениците
  • работен лист “Скала за оценяване по проект “Невидимите следи на добротата”  
  • бели листове и цветни моливи
  • флипчарт листове
  • маркери
Какво ни даде този проект?
10 минути
Дискусия

Учениците, подредени в кръг, обсъждат въпрос за размисъл, свързан с преживяването и разбирането на приказката чрез проекта.

Инструкции

Подредете учениците в кръг.

  • Спомнете си как работихме по проекта. Помислете: Какво научихме от приказката? Как този проект ни помогна да я разберем по-добре?

Обобщение

Тази дейност насърчава учениците да се замислят върху смисъла на проекта и как той им е помогнал да навлязат по-дълбоко в света на приказката.

Важно!

  • Насочвайте учениците с допълнителни въпроси: "Кой герой бихте искали да бъдете? Защо?, Какъв подарък вие бихте оставили на гъбката? А на вашите приятели?"
  • Записвайте ключови мисли на флипчарт лист.
Оценка на проекта и лична рефлексия
20 минути
Рефлексия

Учителят използва скала за формиращо оценяване, докато учениците разказват и рисуват процеса на работа в групите.

Инструкции

Дайте инструкция за работа.

  • Вземете бял лист и цветни моливи. Изберете дали да нарисувате или да напишете нещо, което да представя вашето преживяване по време на работата по проекта - какво сте правили, как сте се чувствали, кое ви е било лесно, кое ви е затруднило.

Обобщение

Чрез тази дейност учениците осмислят наученото, тренират умения за самооценка и планират как да се подобрят при следващи проекти.

Важно!

  • Използвайте предварително подготвената скала за оценка, отбелязвайте напредъка и усилията.
  • Оценявайте както съдържанието, така и креативността и участието в процеса.

Материали за дейността

Обобщение и вдъхновение
10 минути
Обратна връзка

Учителят прави обобщение на изводите и резултатите. Насърчава учениците да продължат да творят.

Инструкции

Завършете часа и проект със създаването на табло “Какво научихме”.

  • Нека заедно съставим табло „Какво научихме“. Всеки трябва да сподели по едно изречение: „Научих, че…“ или „Разбрах, че…“ Аз ще записвам вашите отговори на флипчарт лист.

Завършете с вдъхновяващо послание.

  • Поздравления за всички! Вие не просто прочетохте приказка – вие я превърнахте в суперкомикс! Героите ви оживяха! Те се движат, говорят и се смеят от екрана! Не спирайте – кой знае, може следващият ви комикс да стане хит!

Обобщение

Дейността затвърждава увереността и удовлетворението от завършения проект, като стимулира учениците да имат различно отношение към художествения текст - повишен интерес към четене на книги и мотивация за участие в проектни дейности.

Важно!

  • Подкрепете всяко дете да сподели мислите си.
  • Използвайте положителен език и насърчавайте изразяването на индивидуални постижения.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.