Какво научихме от приказката на Мая Дългъчева “Всеки остава завинаги”?
Раздел
Литературни и фолклорни текстове
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- участват в обсъждането на фрагменти от литературното произведение;
- съотнасят заглавие към конкретен епизод;
- проследяват взаимоотношенията между героите в изучавано произведение;
- съпоставят постъпките на героите и нравствените им качества;
- четат с разбиране и изразително текста на изучаваното произведение;
- откриват нравствени ценности в пословици.
Необходими материали:
- дигиталните комикси на учениците
- работен лист “Скала за оценяване по проект “Невидимите следи на добротата”
- бели листове и цветни моливи
- флипчарт листове
- маркери
Учениците, подредени в кръг, обсъждат въпрос за размисъл, свързан с преживяването и разбирането на приказката чрез проекта.
Инструкции
Подредете учениците в кръг.
- Спомнете си как работихме по проекта. Помислете: Какво научихме от приказката? Как този проект ни помогна да я разберем по-добре?
Обобщение
Тази дейност насърчава учениците да се замислят върху смисъла на проекта и как той им е помогнал да навлязат по-дълбоко в света на приказката.
Важно!
- Насочвайте учениците с допълнителни въпроси: "Кой герой бихте искали да бъдете? Защо?, Какъв подарък вие бихте оставили на гъбката? А на вашите приятели?"
- Записвайте ключови мисли на флипчарт лист.
Учителят използва скала за формиращо оценяване, докато учениците разказват и рисуват процеса на работа в групите.
Инструкции
Дайте инструкция за работа.
- Вземете бял лист и цветни моливи. Изберете дали да нарисувате или да напишете нещо, което да представя вашето преживяване по време на работата по проекта - какво сте правили, как сте се чувствали, кое ви е било лесно, кое ви е затруднило.
Обобщение
Чрез тази дейност учениците осмислят наученото, тренират умения за самооценка и планират как да се подобрят при следващи проекти.
Важно!
- Използвайте предварително подготвената скала за оценка, отбелязвайте напредъка и усилията.
- Оценявайте както съдържанието, така и креативността и участието в процеса.
Учителят прави обобщение на изводите и резултатите. Насърчава учениците да продължат да творят.
Инструкции
Завършете часа и проект със създаването на табло “Какво научихме”.
- Нека заедно съставим табло „Какво научихме“. Всеки трябва да сподели по едно изречение: „Научих, че…“ или „Разбрах, че…“ Аз ще записвам вашите отговори на флипчарт лист.
Завършете с вдъхновяващо послание.
- Поздравления за всички! Вие не просто прочетохте приказка – вие я превърнахте в суперкомикс! Героите ви оживяха! Те се движат, говорят и се смеят от екрана! Не спирайте – кой знае, може следващият ви комикс да стане хит!
Обобщение
Дейността затвърждава увереността и удовлетворението от завършения проект, като стимулира учениците да имат различно отношение към художествения текст - повишен интерес към четене на книги и мотивация за участие в проектни дейности.
Важно!
- Подкрепете всяко дете да сподели мислите си.
- Използвайте положителен език и насърчавайте изразяването на индивидуални постижения.
