Раздел

Природата в дома

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • финализират своите проекти и да проследят тяхното развитие;
  • подготвят и репетират представяне на своето растение;
  • осмислят процеса, през който са преминали;
  • работят в екип и си сътрудничат ефективно.

Необходими материали:

  • саксия със засадено растение – зюмбюл
  • материали за декорация (ако е необходимо украсата да бъде довършена);
  • листове с ключови въпроси за подготовка на представянето (по желание).
Да се подготвим за представяне на проекта
40 минути
Групова работа

Учениците финализират работата си по проекта и проследяват развитието на своето растение (необходимо е да е минал поне месец от засаждането на луковиците).

Инструкции

”Финализирайте декорацията на саксиите си. Днес ще работим в групи по четирима - ще обединим двойките две по две.

Времето за представяне на проекта наближи, така че е необходимо да се подготвим. Обсъдете с партньора отговорите на следните въпроси:

  1. Как нашата класна стая се промени през последния месец?
  2. Какви стъпки следвахме, за да засадим луковиците?
  3. Кои фактори според вас най-силно повлияха на растежа на зюмбюлите?
  4. Какви предизвикателства срещнахте при грижите за растенията и как ги преодоляхте?
  5. Поникнаха ли вашите зюмбюли? Ако отговаряте с “да”, опишете: височината на растенията в см. брой и цвят на листата, други неща, които забелязвате.
  6. Ако някои растения не са се развили добре, какви могат да бъдат причините?

Докато финализирахте своите проекти и се грижехте за зюмбюлите, вие показахте отлични умения за анализ и сътрудничество. Сега остава само да споделите наученото с останалите. Подгответе кратко представяне на своята саксия, като се редувате да говорите. Създайте сценарий за изказването си и го изрепетирайте - ще разполагате с до 4 минути на сцената!”

Обобщение

Дейността представлява подготовка за финалния етап от проекта. Учениците сравняват своите изводи и учат от практически опит. Развиват уменията си за работа в екип.

Важно!

  • Осигурете материалите и пространството, необходимо за финализиране на декорацията. Запишете въпросите на дъската или ги разпечатайте за всяка група.
  • Разделете учениците в групи по четирима и ги помолете да споделят своите наблюдения - така двойките във всяка група ще могат да сравнят резултатите си и да обсъдят възможните причини за разликите в растежа и развитието на зюмбюлите.
  • Проверете дали учениците разбират какво се очаква от тях за представянето и подкрепяйте екипите, които се нуждаят от допълнителни насоки.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.