Подготовка за финално представяне
Раздел
Природата в дома
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- финализират своите проекти и да проследят тяхното развитие;
- подготвят и репетират представяне на своето растение;
- осмислят процеса, през който са преминали;
- работят в екип и си сътрудничат ефективно.
Необходими материали:
- саксия със засадено растение – зюмбюл
- материали за декорация (ако е необходимо украсата да бъде довършена);
- листове с ключови въпроси за подготовка на представянето (по желание).
Учениците финализират работата си по проекта и проследяват развитието на своето растение (необходимо е да е минал поне месец от засаждането на луковиците).
Инструкции
”Финализирайте декорацията на саксиите си. Днес ще работим в групи по четирима - ще обединим двойките две по две.
Времето за представяне на проекта наближи, така че е необходимо да се подготвим. Обсъдете с партньора отговорите на следните въпроси:
- Как нашата класна стая се промени през последния месец?
- Какви стъпки следвахме, за да засадим луковиците?
- Кои фактори според вас най-силно повлияха на растежа на зюмбюлите?
- Какви предизвикателства срещнахте при грижите за растенията и как ги преодоляхте?
- Поникнаха ли вашите зюмбюли? Ако отговаряте с “да”, опишете: височината на растенията в см. брой и цвят на листата, други неща, които забелязвате.
- Ако някои растения не са се развили добре, какви могат да бъдат причините?
Докато финализирахте своите проекти и се грижехте за зюмбюлите, вие показахте отлични умения за анализ и сътрудничество. Сега остава само да споделите наученото с останалите. Подгответе кратко представяне на своята саксия, като се редувате да говорите. Създайте сценарий за изказването си и го изрепетирайте - ще разполагате с до 4 минути на сцената!”
Обобщение
Дейността представлява подготовка за финалния етап от проекта. Учениците сравняват своите изводи и учат от практически опит. Развиват уменията си за работа в екип.
Важно!
- Осигурете материалите и пространството, необходимо за финализиране на декорацията. Запишете въпросите на дъската или ги разпечатайте за всяка група.
- Разделете учениците в групи по четирима и ги помолете да споделят своите наблюдения - така двойките във всяка група ще могат да сравнят резултатите си и да обсъдят възможните причини за разликите в растежа и развитието на зюмбюлите.
- Проверете дали учениците разбират какво се очаква от тях за представянето и подкрепяйте екипите, които се нуждаят от допълнителни насоки.