Раздел

Планиране и обработка

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

  • Учениците разграничават различни начини за обработка на хранителните продукти – топлинна и студена.

Необходими материали:

  • работен лист “Рецепти за “Моят ресторант”
  • работен лист “Писма от господин Болонезе”– второ писмо
  • флумастери и моливи
  • телефон за заснемане на видео
Писмото
5 минути
Дискусия

Учениците отново получават писмо от господин Болонезе. Той им поставя ново задача - да създадат свое собствено меню за ресторант.

Инструкции

Започнете часа с новината, че имате ново писмо от г-н Болонезе, в което той благодари на четвъртокласниците за добре свършената работа.

  • Кой иска да прочете днешното писмо?

След като учениците приемат предизвикателството, поставете целта на урока:

  • Ученици, през този час ще се разделим на малки екипи и всеки отбор ще състави малко меню, което да предлага на своите гости в ресторанта.

Обобщение

За да бъдат ангажирани учениците в проекта, те трябва да приемат задачата лично. Това се случва като бъдат предизвикани да влязат в ролята на истински готвачи и непрекъснато да награждат постигнатото.

Важно!

  • Проверете разбирането им с няколко въпроса по писмото - “Какво се е случило до момента с господин Болонезе?”, “За какво ви благодари?”, “Какво е новото ви предизвикателство?”

Материали за дейността

Създай своето меню
30 минути
Групова работа

Учениците описват рецептите на три ястия, които ще присъстват в менютата на техните ресторанти - салата, сандвич и десерт. Към всяка рецепта създават илюстрация.

Инструкции

Преминете към същинската дейност - създаване на меню, което включва само храни, изискващи студена обработка на продуктите. 

Попитайте учениците какво означава “студена обработка” и припомнете - храни/ястия, които стават за консумация, без да са сготвени - достатъчно е да са подходящо нарязани и смесени.

Раздайте на всеки екип работен лист с рецепти, които да бъдат включени в менюто. Дайте ясни инструкции за работа:

  • Всеки отбор има 20 минути време за работа, за да създаде меню от три ястия - салата, сандвич и десерт, които изискват само студена обработка на продуктите. Спазвайте следните стъпки: измислете име на всяко от ястията; напишете необходимите продукти; нарисувайте готовото ястие.
  • Нека всеки от екипа работи по едно от ястията. Помагайте си и се допитвайте да съотборниците си!”

Когато времето изтече, поканете няколко екипа да представят менютата си.

Обобщение

Описвайки рецептите за приготвянето на ястията, учениците се подготвят за следващия етап - реалното приготвяне на рецептите, изискващи студена обработка.

Важно!

  • Разделете предварително учениците на отбори по трима.
  • Следете за това дали всеки от екипа работи по своето ястие.
  • На база тези рецепти създайте списък от необходими продукти за финалното оценяване - ресторант в класната стая.

Материали за дейността

Какво научихме до момента?
5 минути
Дискусия

Учениците участват в дискусия за това, което са научили до момента. Получават задача за домашна работа - да заснемат видео покана за господин Болонезе.

Инструкции

Попитайте учениците какво са научили до този момент в проекта “Моят ресторант”.

Обобщете това, през което са преминали до момента:

  • Припомнихме си различните видове обработка на храните - топлинна и студена, а г-н Болонезе беше доволен от вашата работа, че ви отправи предизвикателство да създадете свое собствено меню. Сега смятам, че е време ние да отправим едно предизвикателство към него - нека го поканим да дойде на гости в нашия ресторант.

Поставете задача за домашна работа.

  • Задачата ви за домашна работа е да заснемето видео покана за господин Болонезе.

Обобщение

С тази дейност учениците се подготвят за следваща част от проекта - истински ресторант в класната стая, който ще бъде посетен от външни гости.

Важно!

  • Помогнете на учениците със записа на видео покана за г-н Болонезе. Примерно съдържание: “Г-н Болонезе, заповядайте в нашия ресторант на …….. от …….. часа. Ще ви очакваме с нетърпение да вкусите от нашите ястия”.
  • Може да направите записа в междучасието на двора или в друга различна обстановка.
  • Освен до г-н Болонезе, изпратете го и до родители, учители и други гости, които искате да поканите.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.