Раздел
Планиране и обработка
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават начини за засаждане на растения чрез луковица;
- познават различни зеленчуци и ползите от тяхната консумация.
Необходими материали:
- работен лист “Зеленчукова мисия”
- работен лист “Зеленчукови станции”
- моливи
- флумастери
Учениците разпознават различни зеленчуци и научат какви ползи носят на тялото ни чрез игра.
Инструкции
Учениците са разделени на няколко отбора - така, както ще работят до края на проекта. Раздайте на всеки отбор карти с имената на различни зеленчуци, а за вас запазете картите “Ползи от зеленчуците”. Разяснете правилата на играта.
- Аз ще изтеглям по една карта с описание на ползата от яденето на определен зеленчук.
- Всеки отбор трябва да избере от своите картинки този зеленчук, който според тях отговаря на описанието.
- След избора вдигнете картата. Ако поне три отбора са познали зеленчука, класът печели точка.
След познаването на зеленчука, обсъждайте ползите от неговата консумация.
Обобщение
За да създадем наша зеленчукова градина, трябва да познаваме ползите от консумирането на зеленчуците, които ще засаждаме в нея.
Важно!
- Записвайте точките, които печели класа.
- Допълнете картите с още зеленчуци, ако искате да играете по-дълго.
- Ако няма три отбора, които са познали зеленчука, дайте възможност за втори опит.
Учениците отговарят на въпроси по категории - "Слънце", "Семена”, "Вода", "Температура" и "Инструменти". За всеки верен отговор отборът печели “оборудване”, необходимо за създаване на мини зеленчукова градина в класната стая.
Инструкции
Раздайте на учениците първа и втора страница от работен лист “Станции”. Дайте инструкции за работа.
- Продължаваме да работим по отбори. Пред всеки екип има два работни листа - един “Моята зеленчукова градина - оборудване” и един с въпроси.
- Заедно прочетете внимателно всеки въпрос и запишете отговорите си. За всеки верен отговор ще получавате по една награда - оборудване, което е нужно за създаването на зеленчукова градина. Имате 15 минути време за работа. Старт!
Обобщение
Отговаряйки на въпросите, учениците се запознават с това, което предстои - от засаждането на градината до грижата за нея.
Важно!
- Принтирайте достатъчно работни листове, за да има за всеки отбор.
- Помагайте на отборите, ако се затрудняват на някой от въпросите.
За всеки верен отговор учениците получават по една награда от работен лист “Станции” - страница 3. Целта е всеки отбор да събере всички девет награди, за да е пълно оборудването му.
Инструкции
Преминете към раздаването на оборудването за зеленчуковите градини. Дайте инструкции за работа.
- Сега е време всеки отбор да събере оборудването, което му е необходимо за създаване на зеленчукова градина. Целта е да се съберат всички девет награди.
- Сега всеки отбор ще прочета отговора на първия въпрос от станция “Слънце” - “Защо е важно слънцето за растенията?”. Ако отговорът на отбора е верен, получава награда “лейка”. Когато всички отбори са прочели отговора на първия въпрос, ще преминем към следващия въпрос.
Обобщение
Тази дейност помага на учениците да разберат точно от какви материали ще се нуждаят, за да създадат реални зеленчукови градини в класната стая.
Важно!
- Нарежете предварително наградите от страница 3 на работен лист “Станции”.
- Съблюдавайте това отборите да се изслушват, докато представят отговорите си.

