Раздел

Дума и изречение

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • откриват звуковете в състава на думата;
  • ориентират се в последователността на звуковете в думата;
  • разграничават звук от буква;
  • разграничават сричките в думата;
  • разграничават гласни от съгласни звукове;
  • разграничават съгласния звук й от гласния звук и;
  • изговарят правилно звуковете в думите;
  • разпознават малка и главна буква (печатни и ръкописни);
  • пишат правилно в думи й, йо, ьо, щ, я, ю, дж, дз;
  • четат правилно думи в съответствие със звуковия им състав.

Необходими материали:

  • Събраните работни материали на групи
  • Примери за различни видове проекти
  • Картони за проектите за всяка група
  • Моливи, флумастери 
  • Лепила, ножици, линии
  • Работен лист “Групова самооценъчна карта”
Започваме да творим
10 минути
Въведение

Учениците се запознават с различни начини за изработване на проект и обсъждат как ще представят събраната си информацията. Разпределят си ролите в групата.

Инструкции

Представете на учениците различни начини за представяне на информацията и дайте задача всеки отбор да избере как ще представи събраната си информация.

  • Вече събрахме много информация. Как да я покажем на другите? Ще ви покажа варианти на проекти. Можете да ги използвате като примери, а можете да измислите и свой начин на изработване.
  • Обсъдете с групата дали искате постер, рисунка, презентация или друго.

Обобщение

 "Сега знаем как ще работим и как трябва да изглежда проекта на всяка група. Време е да започнем!"

Важно!

Визуализирайте пред учениците различни видове проекти. Може да са реални проекти от предходни години, ваши или на колеги, може да са представени дигитално като снимки. Хубаво е децата да видят разнообразни начини за визуално представяне на информация, да разберат, че проектът трябва да има заглавие, информация, рисунки/картинки. Подберете готови проекти:

  • с рисунки и малко текст;
  • с повече текст;
  • с таблици;
  • с принтирани и залепени картинки;  
  • с различни начини на подредба на рисунките и текста - рисунки в средата и текст около тях или всяка рисунка е с текст до себе си и др.;
  • с колаж и отварящи се хартиени капачета;

Дайте примери какви роли могат да заемат децата в групите. Обсъдете, че в такъв вид дейности, за да могат да си използват времето ефективно, участниците си разпределят задачите, тоест влизат в определени роли. Например: 

  • кой търси информация; 
  • кой записва информацията;
  • кой да рисува съответните рисунки;
  • кой да отговаря за това как да се разпредели всичко това на листа - разположението на елементите на проекта и т.н.

Материали за дейността

Създаваме нашите проекти
20 минути
Групова работа

Учениците работят на групи по създаването на проектите си.

Инструкции

Дайте индструкции за работа по проекта.

  • Нека всеки отбор започне работа по проекта. Разпределете задачите в групата. След малко ще мина през всеки отбор да ми сподели кой каква роля ще има в екипната работа.
  • Предварително планирайте на листа кое как ще разположите.
  • Проверявайте дали следвате правописните правила.

Обобщение

"Получиха се много хубави проекти! Научихте се как да оформяте идеите си като проект. Утре ще ги представите пред всички."

Важно!

  • Наблюдавайте процеса, насърчавайте сътрудничество.
  • Проследете дали всеки ученик има роля в отбора. Ако някой няма такава, дайте вие предложение.

Материали за дейността

Завършваме нашите проекти
5 минути
Групова работа

Учениците преглеждат и редактират финално проектите си.

Инструкции

Преминете към завършващата част от урока - финалната редакция на проектите.

  • Вие свършихте чудесна работа по вашите проекти! Сега е време да ги прегледате и редактирате, за да бъдат още по-добри.
  • Всяка група да прегледа проекта си внимателно. Да види дали всичко е написано правилно и четливо, дали присъства всичко важно по темата. Ако има нужда добавете последни детайли – например рамка, рисунки или украса.

Обобщение

“Вие работихте упорито, завършихте и подобрихте проектите си! Когато отделяме време за проверка и редакция, правим работата си още по-добра!”

Важно!

  • Наблюдавайте как учениците работят в групи – дали си помагат и се изслушват. 
  • Насочвайте ги с въпроси като “Сигурни ли сте, че няма правописни грешки?” и “Всички ли сте доволни от проекта?”
  • Поощрявайте ги да откриват и сами да коригират грешките си.
  • Подчертайте важността на четливото писане и подредената работа.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.