Представяне на интерактивна презентация
Раздел
Звуков състав на думата
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разграничават ударена от неударена сричка.
- пишат правилно буквите на гласните звукове със и без ударение и в крайна сричка на думата.
- прилагат начини за проверка на правописа на гласни в неударени срички и на съгласни звукове в средата на думата.
- правят разлика между изговор и правопис на неударена гласна.
Необходими материали:
- компютър или таблет с презентационен софтуер Canva
- проектор
- флумастери и химикали
- Работен лист “Самооценъчна карта”
Учителят провокира дискусия за наученото до момента и насърчава учениците да споделят ключови открития от работата си.
Инструкции
- “Какво открихме в съкровищницата на думите?”
Очаквани отговори, към които учителят да насочва при нужда: да разпознаваме ударените и неударените срички; че някои думи звучат по един начин, но се пишат по друг.
Продължете дискусията с още въпроси.
- “Чудесни наблюдения! Можете ли да дадете примери?”
- Отлични примери! Всички тези открития ще ни помогнат в нашата работа днес. Сега е време да представите вашите интерактивни презентации!”
Обобщение
Тази дейност ни помага да си припомним най-важното от наученото и ни подготвя за представянето.
Важно!
- Насърчавайте учениците да дават конкретни примери.
- Оставете време за няколко различни отговора.
- Използвайте отговорите като връзка към следващата дейност.
Материали за дейността
Учениците представят своята интерактивна презентация пред класа или гости от училището.
Инструкции
Дайте инструкции за представянето на презентацията.
- “Готови ли сте да споделите своята работа по презентацията? Нека всяка група избере представител, който ще има на разположение 5 минути, за да представи работата на отбора.”
След представянето на всяка група задавайте допълнителни въпроси.
- “Какво ви направи най-силно впечатление от презентацията?”
- “А как можем да приложим тези знания в писмената си работа?”
Обобщение
Презентациите ни помагат да покажем какво сме научили и да чуем нови гледни точки от съучениците си.
Важно!
- Окуражавайте учениците да говорят ясно и уверено.
- Насочвайте дискусията към най-важните моменти от презентациите.
- Поддържайте позитивна и подкрепяща атмосфера.
- Раздайте на останалите ученици листове за въпроси.
Материали за дейността
Учениците попълват самооценъчни карти и дават обратна връзка за урока.
Инструкции
Отделете последната част от урока, за да осмислите наученото до момента.
- “Време е за самооценка! Какво научихте днес?
- Какво ви беше най-лесно?
- А кое беше предизвикателство?”
След споделянето преминете към попълването на самооценъчните карти.
- “Попълнете своите самооценъчни карти и ако желаете, споделете още нещо с класа.”
Обобщение
Рефлексията ни помага да осъзнаем колко сме научили и как можем да се подобрим в бъдеще.
Важно!
- Раздайте предварително листовете със самооценъчните карти.
- Насърчавайте откровеност в отговорите.
- Подчертайте, че няма „грешни“ отговори – важно е личното мнение.
