Раздел

Звуков състав на думата

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разграничават ударена от неударена сричка.
  • пишат правилно буквите на гласните звукове със и без ударение и в крайна сричка на думата.
  • прилагат начини за проверка на правописа на гласни в неударени срички и на съгласни звукове в средата на думата.
  • правят разлика между изговор и правопис на неударена гласна.

Необходими материали:

  • компютър или таблет с презентационен софтуер Canva
  • проектор
  • флумастери и химикали
  • Работен лист “Самооценъчна карта” 
Какво открихме в съкровищницата от думи?
5 минути
Дискусия

Учителят провокира дискусия за наученото до момента и насърчава учениците да споделят ключови открития от работата си.

Инструкции

  • “Какво открихме в съкровищницата на думите?”

Очаквани отговори, към които учителят да насочва при нужда: да разпознаваме ударените и неударените срички; че някои думи звучат по един начин, но се пишат по друг.

Продължете дискусията с още въпроси.

  • “Чудесни наблюдения! Можете ли да дадете примери?”
  • Отлични примери! Всички тези открития ще ни помогнат в нашата работа днес. Сега е време да представите вашите интерактивни презентации!”

Обобщение

Тази дейност ни помага да си припомним най-важното от наученото и ни подготвя за представянето.

Важно!

  • Насърчавайте учениците да дават конкретни примери.
  • Оставете време за няколко различни отговора.
  • Използвайте отговорите като връзка към следващата дейност.

Материали за дейността

Представяне на интерактивната презентация
25 минути
Презентация

Учениците представят своята интерактивна презентация пред класа или гости от училището.

Инструкции

Дайте инструкции за представянето на презентацията.

  • “Готови ли сте да споделите своята работа по презентацията? Нека всяка група избере представител, който ще има на разположение 5 минути, за да представи работата на отбора.”

След представянето на всяка група задавайте допълнителни въпроси.

  • “Какво ви направи най-силно впечатление от презентацията?”
  • “А как можем да приложим тези знания в писмената си работа?”

Обобщение

Презентациите ни помагат да покажем какво сме научили и да чуем нови гледни точки от съучениците си.

Важно!

  • Окуражавайте учениците да говорят ясно и уверено.
  • Насочвайте дискусията към най-важните моменти от презентациите.
  • Поддържайте позитивна и подкрепяща атмосфера.
  • Раздайте на останалите ученици листове за въпроси.

Материали за дейността

Самооценка и обратна връзка
10 минути
Рефлексия

Учениците попълват самооценъчни карти и дават обратна връзка за урока.

Инструкции

Отделете последната част от урока, за да осмислите наученото до момента.

  • “Време е за самооценка! Какво научихте днес?
  • Какво ви беше най-лесно?
  • А кое беше предизвикателство?”

След споделянето преминете към попълването на самооценъчните карти.

  • “Попълнете своите самооценъчни карти и ако желаете, споделете още нещо с класа.”

Обобщение

Рефлексията ни помага да осъзнаем колко сме научили и как можем да се подобрим в бъдеще.

Важно!

  • Раздайте предварително листовете със самооценъчните карти.
  • Насърчавайте откровеност в отговорите.
  • Подчертайте, че няма „грешни“ отговори – важно е личното мнение.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.