Лексикон на класа
Раздел
Семейство и училище
Времетраене
5 урока
Цели по предметно знание:
- разказват за себе си, своите интереси и любими занимания;
- описват задълженията, които имат у дома и отговорностите в училище;
- преценяват какво е подходящото поведение при опасни ситуации у дома и в училище.
Цели по умения:
- познават своите права и задължения в училище и в семейството.
- обосновават необходимостта от спазване на правила в обществото.
- се изразяват чрез творчество.
Изследователски въпрос:
Как можем да станем клас от приятели, в който царува доброто?
Краен продукт:
Лексикон на класа
Необходими материали:
- цветни листи във формат А4
- канап и щипки, с които ще се закачат листите
- цветни моливи и флумастри
- самозалепващи листчета
- лепило
- голям картон
Уроци и дейности
Домашна работа след урок 1 – Моите задължения у дома
Учениците изобразяват своите задължения у дома чрез 3 до 5 рисунки върху самозалепващи квадратни листчета. Родителите обсъждат с децата техните отговорности у дома, за да им помогнат те да осъзнаят своята роля в семейството.
Урок 2 – Нашите отговорности в училище
Учениците споделят какви са техните задължения вкъщи и залепват подготвените листчета на своята страничка от лексикона.
Учителят показва на учениците какви са техните отговорности в училище. Учениците изработват сами плакат за класната стая.
Урок 3 – Хората, които работят в училище
В този час учениците се срещат с различни хора, работещи в училище. Може да поканите директор, зам.-директор, медицинско лице, хигиенист, библиотекар, психолог, служител в столовата и други, които да разкажат за своите отговорности в училището.
Автор на проекта
Василия Свилева
Начален етап, СЕУ
Василия Свилева е преподавател в начален етап и в момента е част от екипа на ОУ "Александър Георгиев - Коджакафалията"- гр. Бургас. Има интереси в областта на развитие на социално-емоционалните умения на учениците, като участва и в разработването на наръчник по темата. Вярва, че мотивацията на учениците се крие в овластяването им и в предоставянето на възможност за избор.