Как да помогнем на учениците да отстояват себе си в трудни ситуации?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да развият умения за уверено и уважително отстояване на собствените си права в трудни ситуации. Чрез ролеви игри и обсъждане на реални примери, учениците ще научат как да изразяват своите чувства и нужди, без да нараняват другите, като същевременно запазват своето достойнство и зачитат правата на околните.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят как да реагират, когато са обвинени несправедливо, когато им се дават обидни прякори или когато са прекъсвани.
  • Практическо упражнение: Учениците ще разиграят ситуации, в които ще упражнят различни подходи за реагиране — пасивен, агресивен и отстояване на позицията. Те ще анализират как всяка реакция влияе върху взаимоотношенията и личното благополучие.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят защо отстояването на позицията е най-добрият начин за справяне с конфликтите, като същевременно запазват уважение и разбиране към другите.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за управление на конфликти: Урокът учи учениците да разбират важността на отстояването на своите права без агресия или пасивност.
  • Насърчава уважение и емпатия: Учениците се научават да зачитат правата на другите, като същевременно защитават своите собствени.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни упражнения, които улесняват разбирането и прилагането на уменията за отстояване на позиция в реални ситуации.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият увереност и умения за отстояване на своите права по здравословен и конструктивен начин.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Ами ако това се случи с вас?” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.