Как да научим учениците да разчитат невербалните сигнали?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да научи учениците как да разпознават и разбират невербалните сигнали като жестове, изражения и поза, за да подобрят комуникацията си. Чрез интерактивни упражнения и ролеви игри учениците ще развият умения за активно слушане и разбиране на емоциите и мислите на другите, без да разчитат единствено на думите.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще научат как невербалната комуникация допълва и усилва вербалните послания. Ще обсъдят защо е важно да разчитаме жестовете и мимиките на другите, за да разберем напълно техните намерения и чувства.
  • Практическо упражнение: Учениците ще разиграят ситуации, в които трябва да общуват чрез езика на тялото. Всеки от тях ще използва изражения на лицето, жестове и поза, за да предаде определени емоции и съобщения, без да използва думи.
  • Дискусия и рефлексия: След ролевите игри учениците ще обсъдят как невербалната комуникация им е помогнала да разберат посланията и как могат да използват тези умения в ежедневието си, за да подобрят отношенията си с другите.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за активно слушане: Урокът учи учениците да обръщат внимание не само на думите, но и на невербалните сигнали, което подобрява тяхното разбирателство и комуникация.
  • Насърчава емпатия и социална осъзнатост: Учениците се научават да разчитат емоциите на другите чрез езика на тялото и израженията на лицето, което подпомага създаването на по-добри взаимоотношения.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни и практически упражнения, които правят обучението забавно и полезно за учениците.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за разчитане на невербалните сигнали и да станат по-добри комуникатори в училище и извън него.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Четене на жестове” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.