Как да помогнем на учениците да управляват фрустрацията?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за собствената личност

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да научи учениците как да се справят с фрустрацията, като не приемат неуспехите и отказите лично. Чрез истории и практическо упражнение учениците ще развият умението да заменят фрустриращите мисли с положителни, което ще им помогне да останат спокойни и да действат конструктивно в трудни ситуации.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят как личните преживявания понякога ги карат да се чувстват отхвърлени или разочаровани, и как тези мисли могат да доведат до фрустрация.
  • Практическо упражнение: Чрез историята на Сияна и Ленко учениците ще предложат два различни развоя на събитията – положителен и отрицателен – и ще анализират как всеки подход влияе на емоциите и поведението на героите.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как да заменят негативните мисли с позитивни и как това може да им помогне да се справят с фрустрацията в реални ситуации.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за управление на емоциите: Урокът помага на учениците да осъзнаят как негативните мисли влияят на тяхното поведение и как да ги заменят с конструктивни мисли.
  • Насърчава емоционална устойчивост: Учениците се учат да не приемат отказите и неуспехите лично, а да гледат на тях като на възможности за учене.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва конкретни упражнения и истории, които улесняват разбирането и прилагането на научените стратегии.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за справяне с фрустрацията и да се научат да реагират позитивно в трудни ситуации.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Не го приемай лично” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.