Как да развием емоционална осъзнатост у учениците?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 7-ми клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да развият емоционална осъзнатост, като разпознават различните емоции, които изпитват в ежедневието. Чрез интерактивни упражнения и анализ на емоционални диаграми, учениците ще научат как да разбират собствените си емоции и как те влияят на техните действия и взаимоотношения.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят различни емоции, като радост, тъга, страх, гняв, гордост и вина, и ще идентифицират ситуациите, в които са ги изпитали.
- Практическо упражнение: Учениците ще попълнят емоционални диаграми, в които ще проследят своите емоции през изминалата седмица. Те ще разгледат примери на емоции на съученици и ще анализират как те са повлияли на техните действия.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще разсъждават върху това как разпознаването на емоциите може да им помогне да управляват по-добре своето поведение и отношенията си с околните.
Ползи за учителите:
- Развива емоционална интелигентност: Урокът учи учениците да разпознават и разбират своите емоции, което им помага да се справят по-добре с различни ситуации и конфликти.
- Насърчава самоосъзнатост: Учениците се научават да обръщат внимание на емоциите си и да разбират как те влияят на действията и решенията им.
- Лесен за прилагане: Урокът включва интерактивни упражнения, които правят процеса на учене забавен и полезен за учениците.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият емоционална осъзнатост и умения за справяне с емоциите по позитивен начин.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Свят на емоции” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.