Как да помогнем на учениците да намалят стреса чрез промяна на своето мислене?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за предизвикателствата пред нас

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да разпознават негативните мисли, които водят до стрес, и да ги заменят с реалистични и положителни мисли. Чрез ролеви игри и примери от ежедневието, учениците ще се научат как да управляват стреса, който възниква от притеснения за мнението на другите или от сравнения със съучениците си.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят какво представлява стресът и как техните мисли могат да го усилят. Те ще разгледат примери за ситуации, в които стресът може да бъде предизвикан от сравняване с другите или притеснения за мнението на връстниците.
  • Практическо упражнение: Чрез ролеви игри, учениците ще влязат в ролите на героите Милена и Милен, за да изследват как отрицателните мисли водят до стрес и как позитивното мислене може да помогне за управлението на тези емоции.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как могат да използват научените стратегии за положително мислене, за да се справят с подобни ситуации в реалния живот.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за управление на стреса: Урокът учи учениците да разпознават стресовите ситуации и да прилагат техники за позитивно мислене, които намаляват напрежението.
  • Подобрява емоционалната интелигентност: Учениците се научават да разбират как негативните мисли влияят на тяхното емоционално състояние и как да ги заменят с конструктивни мисли.
  • Лесен за прилагане: Урокът включва ролеви игри и дискусии, които ангажират учениците и правят процеса на учене интерактивен и полезен.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за управление на стреса и да се справят с предизвикателствата на ежедневието чрез положително и реалистично мислене.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Милена и Милен” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.