Как да научим учениците да постигат целите си чрез малки стъпки?
Споделете с колеги
Описание
Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да помогне на учениците да развият умения за планиране и поставяне на цели, като разберат как да разделят големите си цели на по-малки, изпълними стъпки. Чрез практическо използване на таблици за проследяване на напредъка и конкретни задачи, учениците ще научат как последователността и постоянството им помагат да постигат успех.
Основно съдържание на урока:
- Въведение: Учениците ще обсъдят различни видове цели – краткосрочни и дългосрочни – и ще научат как да ги постигат чрез малки и постижими стъпки.
- Практическо упражнение: Всеки ученик ще постави своя цел и ще създаде план с междинни стъпки за постигането ѝ, като използва таблица за наблюдение на прогреса.
- Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят как проследяването на малките успехи им помага да се доближат до постигането на големи цели и как таблицата за наблюдение може да ги мотивира.
Ползи за учителите:
- Развива умения за планиране: Урокът помага на учениците да разберат как да структурират задачите си и да поставят междинни цели.
- Насърчава самомотивацията: Чрез проследяване на напредъка си, учениците се научават да се мотивират и да се стремят към успех.
- Лесен за прилагане: Урокът предоставя ясни инструменти и методи за постигане на целите, които могат лесно да се внедрят в класната стая.
Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за поставяне на цели и да се научат как да постигат успехи, като следват малки, но значими стъпки към своите мечти.
———————————————————————————————————————-
Урокът “Стъпки към целта” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.
Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.