Как да научим учениците да използват активно слушане с помощта на “любознателната лупа”?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от програма за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 6-ти клас. Урокът има за цел да развие уменията за активно слушане у учениците, като ги учи да използват “любознателната лупа” – символ на тяхната любознателност и интерес към другите. Чрез различни упражнения и ролеви игри, учениците ще се научат да задават въпроси, да слушат внимателно и да демонстрират разбиране и емпатия в трудни разговори.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще научат защо е важно детективите да използват лупа, за да разглеждат по-внимателно детайлите, и ще разберат как могат да прилагат тази “лупа” в общуването с другите.
  • Практическо упражнение: Учениците ще работят в групи, като влизат в роли на разказвач, детектив и оценител. Детективът ще използва “любознателната си лупа”, за да задава уточняващи въпроси и да демонстрира активно слушане, докато оценителят следи за ефективността на използваните техники.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят какви стратегии за активно слушане са използвали и как тези техники могат да помогнат за подобряване на комуникацията в ежедневието.

Ползи за учителите:

  • Развива умения за активно слушане: Урокът учи учениците как да изслушват внимателно и да демонстрират разбиране чрез подходящи въпроси и жестове.
  • Подобрява комуникационните умения: Учениците се учат да задават въпроси, които подпомагат разговора, и да използват езика на тялото за подкрепа на своите събеседници.
  • Лесен за прилагане: Урокът съдържа интерактивни упражнения и ролеви игри, които улесняват усвояването на уменията за активно слушане по интересен и ангажиращ начин.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да усвоят техниките за активно слушане и да станат по-добри комуникатори както в училище, така и в ежедневието си.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Моята лупа” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.