Как да научим учениците да управляват стреса чрез положително мислене?

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за предизвикателствата пред нас

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от поредица за социално-емоционално обучение и е предназначен за ученици от 5-ти клас. Урокът има за цел да научи учениците как да идентифицират и трансформират негативните мисли в положителни, за да се справят със стресови ситуации. Чрез упражнения за управление на стреса, учениците ще разберат как мислите влияят на емоциите им и ще овладеят умението да променят негативните реакции в позитивни и реалистични заключения.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще научат как стресът може да се прояви в ежедневието и ще обсъдят как мислите влияят на тяхното емоционално състояние.
  • Практическо упражнение: Чрез модела „От отрицателен към положителен заряд“ учениците ще анализират ситуации от ежедневието си и ще трансформират негативните мисли в положителни.
  • Дискусия и рефлексия: Учениците ще обсъдят защо е важно да управляват мислите си и как положителното мислене може да им помогне да се справят със стреса.

Ползи за учителите:

  • Подобрява емоционалната интелигентност: Учениците се учат да разпознават и управляват негативните си мисли, като ги трансформират в реалистични и положителни.
  • Насърчава стратегии за управление на стреса: Урокът предоставя ефективни техники за справяне със стресови ситуации, които могат да се прилагат в училище и извън него.
  • Лесен за изпълнение: Урокът съдържа ясни упражнения и инструкции за развиване на положително мислене.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият умения за управление на стреса и да се справят с предизвикателствата по позитивен и конструктивен начин.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Положително мислене” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.