ОПИСАНИЕ
Тази стратегия ви дава възможност да провокирате учениците с въпрос по новия урок, да проверите те какво знаят по този въпрос и те самите да открият какво знае целия клас, кои са приликите/разликите и изненадите в познанията на класа. Това провокира интерес и любопитство в учениците да открият правилният отговор.
СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
- Измислете начало на изречение, въпрос, чрез който да учениците да видят отговорите си един на друг, а и вие техните. Обикновено, тези въпроси провокират високите нива на мисловни процеси и разяснение на голямата картинка по определена тема.
- Докато участниците генерират своите отговори, им задайте да нанесат/запишат своите мисли и отговори на предварително подготвено място – флипчарт, дъска.
- След като всички отговори са нанесени, дайте време на учениците да обиколят и да се запознаят с отговорите и мислите на останалите, да установят прилики, разлики и изненади. Можете да им дадете работен лист с разчертаните три колони: „Прилики“, „Разлики“ и „Изненади“, за да успеят да ги систематизират по-целенасоченo.
- Дайте време на учениците да обсъдят нещата, които са записали в малки свободно сформирани групи, като се ръководят от прилики, разлики и изненади.