ПБО:География на данните

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Този работен лист е насочен към ученици от 9-ти клас и съчетава география, икономика, информационни технологии и математика в мултидисциплинарен подход към изучаването на взаимовръзките между икономическите показатели, избирателната активност и географските характеристики. Проектът “География на данните” предлага на учениците да анализират и сравнят данни, за да открият как могат да повишат избирателната активност и стандарта на живот, като обвързват знанията си от различни дисциплини и добавят акцент върху гражданското образование.

Проектът включва следните ключови елементи:

  • Интегриране на предмети: Свързва знанията от география и икономика с умения в информационните технологии и математика.
  • Цели: Фокусира се върху създаването на географска характеристика, сравняването на държави, анализирането на икономически показатели и използването на информационни технологии за обработка на данни.
  • Умения: Развива креативност, организационни умения, четивна грамотност, комуникационни умения, сътрудничество и дигитална грамотност.

Проектът се реализира чрез:

  1. Подготовка и самоподготовка на учениците с акцент върху предварителни знания и умения.
  2. Ангажиращо въведение за представяне на целите и значението на проекта.
  3. Изпълнение на проекта с активности като анализ на данни, създаване на инфографики, и провеждане на общностни дискусии.
  4. Заключение и рефлексия, за обобщаване на наученото и размисли за приложението на знанията в бъдеще.

Полезността на този ресурс за учителите е многостранна:

  • Интегрира различни учебни предмети в един проект, подпомага мултидисциплинарното учене.
  • Подкрепя развитието на ключови умения като критично мислене, анализ на данни, комуникация и сътрудничество.
  • Стимулира активното гражданско участие и разбирането на важността от упражняване на демократични права.
  • Осигурява гъвкавост в подхода, позволявайки адаптация според нуждите и интересите на учениците.

Създаден по проекта “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от Европейския съюз.

Още практични материали за вас

Kak se identificirame kato izbirateli
Как да се идентифицираме като избиратели?
prepodavame_refleksia_vuprosnik
Въпросник - рефлексия в края на учебната година
prepodavame_predizvikatelstvo_chetene
Предизвикателство: 100 прочетени страници
79
Ориентация в града
Smisal ot glasuvane
Дискусия: Няма смисъл от гласуване

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.