Литературни автори в социалните мрежи
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работният лист има за цел да представи важни факти от биографията на изучаваните автори в прогимназиален и гимназиален етап, “пречупвайки” информацията през социалните мрежи.
Представете си, че Иван Вазов е жив в наши дни и използва социалните мрежи за комуникация със своите почитатели. Той би могъл да споделя различни видове съдържание, което отразява неговата личност, интереси и възгледи.
Използвайте работния лист като практическа задача към учениците с цел обобщаване на биографични данни или кратък обзор на важните житейски събития в живота на авторите, които изучавате в часовете по БЕЛ.
- В първата част учениците трябва да попълнят личните данни на автора.
- Във втората част трябва да “добавят” приятели. Тази част напомня на учениците в коя епоха живее авторът и кои са били близките му хора.
- В третата част вие може да определите колко важни събития да отбележат хронологично учениците. Това могат да бъдат: издаване на първа творба; издаване на първа книга; преместване в друго населено място; започване на нова работа; първа литературна награда; бракосъчетание; първо дете и т.н.
- Използвайте четвъртата част, за да запишете цитати от произведения и мисли на автора. Вие изберете дали цитатите от произведенията да бъдат от изучаван в момента текст или от цялото творчество на автора.
- В “Посетени места” учениците имат възможност да отбележат хронологично пътуванията на твореца, които да ги подсещат за важни събития.
Важно е да уточните пред учениците, че информацията, която ще попълнят трябва да бъде от името на автора. Основната цел е те да се “гмурнат” в неговите мисли и да представят информацията коректно.
Попитайте ги: “Какво щяха да споделят с аудиторията си авторите? Кои личности биха добавили в приятели? Защо? Кои са най-важните събития, случили се в живота им?”