Сравняване на групи от предмети по брой
Споделете с колеги
Описание
В този урок по Математика за 1. клас учениците ще се учат да сравняват групи от предмети и да определят къде има повече, по-малко или равен брой обекти. Урокът поставя основите на количественото мислене и свързването на визуални количества с числова стойност – важна стъпка към овладяване на броенето и числата.
Чрез игрови подход и сътрудничество учениците ще упражнят сравняване на количества в динамична и ангажираща среда. В основната дейност се използват карти и реални предмети, за да се създадат ситуации, в които учениците трябва да преценяват, аргументират избора си и работят в екип. Внимание се обръща на математическия език – целенасочено се въвеждат и упражняват изрази като повече от, по-малко от и равен брой.
Учениците ще могат да:
-
сравняват групи от предмети
-
определят къде има повече, по-малко или равен брой обекти
Компетенции, които развива урокът:
-
количествено мислене и сравняване
-
използване на математически термини
-
работа в екип и вземане на съвместни решения
-
спазване на правила и честна игра
Ключови точки:
-
разпознаване и сравняване на количествата в различни групи
-
употреба на математическите изрази: повече от, по-малко от, равен брой
-
свързване на визуално количество с числова стойност
Фокус на урока:
Основната дейност се нарича „Кой е по-бърз брояч?“ и е организирана под формата на игра с карти – вариант на детска „война“. Учениците работят по двойки. Всяка двойка получава купчинка карти с различен брой предмети, раздадени с лице надолу. След сигнал от учителя, двамата ученици едновременно обръщат по една карта. Те сравняват броя на изобразените обекти и казват на глас:
„Повече“, „По-малко“ или „Равен брой“. Който има повече, печели рунда и събира двете карти. При равенство – картите остават настрана. Играта продължава с нова двойка карти.
Учителят следи за редуване на ходовете, използване на правилния математически език и честна игра. Докато учениците играят, учителят подготвя класната стая за следващата част от урока, като поставя групи от реални предмети на различни места (например: 4 молива на бюрото, 6 кубчета в ъгъла, 4 гумички на масата). След края на играта, учениците ще обиколят станциите и ще сравняват количествата: „На масата има по-малко кубчета, отколкото на бюрото“, „Има равен брой гумички и моливи“.
- Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.
Още уроци по този предмет и клас
Автор на урока