Сравняване на групи от предмети по брой

Описание

В този урок по Математика за 1. клас учениците ще се учат да сравняват групи от предмети и да определят къде има повече, по-малко или равен брой обекти. Урокът поставя основите на количественото мислене и свързването на визуални количества с числова стойност – важна стъпка към овладяване на броенето и числата.

Чрез игрови подход и сътрудничество учениците ще упражнят сравняване на количества в динамична и ангажираща среда. В основната дейност се използват карти и реални предмети, за да се създадат ситуации, в които учениците трябва да преценяват, аргументират избора си и работят в екип. Внимание се обръща на математическия език – целенасочено се въвеждат и упражняват изрази като повече от, по-малко от и равен брой.

Учениците ще могат да:

  • сравняват групи от предмети

  • определят къде има повече, по-малко или равен брой обекти

Компетенции, които развива урокът:

  • количествено мислене и сравняване

  • използване на математически термини

  • работа в екип и вземане на съвместни решения

  • спазване на правила и честна игра

Ключови точки:

  • разпознаване и сравняване на количествата в различни групи

  • употреба на математическите изрази: повече от, по-малко от, равен брой

  • свързване на визуално количество с числова стойност

Фокус на урока:

Основната дейност се нарича „Кой е по-бърз брояч?“ и е организирана под формата на игра с карти – вариант на детска „война“. Учениците работят по двойки. Всяка двойка получава купчинка карти с различен брой предмети, раздадени с лице надолу. След сигнал от учителя, двамата ученици едновременно обръщат по една карта. Те сравняват броя на изобразените обекти и казват на глас:
„Повече“, „По-малко“ или „Равен брой“. Който има повече, печели рунда и събира двете карти. При равенство – картите остават настрана. Играта продължава с нова двойка карти.

Учителят следи за редуване на ходовете, използване на правилния математически език и честна игра. Докато учениците играят, учителят подготвя класната стая за следващата част от урока, като поставя групи от реални предмети на различни места (например: 4 молива на бюрото, 6 кубчета в ъгъла, 4 гумички на масата). След края на играта, учениците ще обиколят станциите и ще сравняват количествата: „На масата има по-малко кубчета, отколкото на бюрото“, „Има равен брой гумички и моливи“.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Тайната на нулата: кога едно уравнение се „разпада”?
Множителите и силата на нулата
Уравнението ax + b = 0
Везните на математиката: как пазим равенството

Автор на урока

Габриела Кулинчева
Автор на уроци
В момента следва специалност „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Софийския университет. Има тригодишен опит като преподавател по английски език в езиков център, където е работила с деца и възрастни на различни нива. Част от професионалния ѝ път включва и доброволческа работа в свободно училище в Австрия, където се ангажира с дейности, подкрепящи индивидуалното развитие и креативността на децата.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.