Сравняване на числата 1 и 2

Описание

В този урок по Математика за 1. клас учениците ще се учат да сравняват числата 1 и 2, използвайки конкретни предмети, картинки и математическите символи за сравнение: >, < и =. Урокът развива начални логически умения и изгражда връзка между броенето, количествата и символното представяне на сравнение.

Чрез визуални задачи, индивидуална работа и групово обсъждане, децата ще прилагат математическия език за сравнение на малки количества. Акцентът е върху логическото мислене – не просто избор на знак, а обяснение защо един брой е по-голям или по-малък от друг. Учителят подпомага чрез примери, визуализации и насочващо обобщение.

Учениците ще могат да:

  • сравняват числата 1 и 2, използвайки конкретни предмети, картинки и символи (> , < , =)

Компетенции, които развива урокът:

  • логическо мислене и аргументиране на избор

  • използване на математически символи и термини

  • самостоятелност при решаване на задачи

Ключови точки:

  • значение на числата 1 и 2 – брой на предмети

  • символи за сравнение: по-малко (<), по-голямо (>), равно (=)

Фокус на урока:

Учениците работят с илюстративен работен лист, на който е изобразена сцена от градски живот, а под нея има поредица от задачи. Във всяка задача децата трябва да преброят два вида предмети от картинката и да поставят правилния знак за сравнение между числата. След самостоятелната работа следва обсъждане и обобщение. Учителят проектира задачите на дъската и умишлено поставя грешни знаци, като приканва учениците да ги коригират. Изборът на ученици става чрез вдигане на ръка или чрез изтегляне на клечки с имената. Накрая учителят свързва наученото с реален контекст.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Габриела Кулинчева
Автор на уроци
В момента следва специалност „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Софийския университет. Има тригодишен опит като преподавател по английски език в езиков център, където е работила с деца и възрастни на различни нива. Част от професионалния ѝ път включва и доброволческа работа в свободно училище в Австрия, където се ангажира с дейности, подкрепящи индивидуалното развитие и креативността на децата.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.