Събиране, изваждане и сравняване на числата от 1 до 3. Триъгълник

Описание

В този урок по Математика за 1. клас учениците ще упражнят събирането, изваждането и сравняването на числата от 1 до 3, както и ще се запознаят с геометричната форма триъгълник. Основната цел е да се затвърдят базови аритметични действия чрез сравнение на количества и визуални задачи, а втората част от урока въвежда ключово геометрично понятие – триъгълник, през опит и наблюдение. Работата по задачите развива наблюдателност, логическо мислене и внимание към детайла.

Учениците ще могат да:

  • събират и изваждат числа от 1 до 3

  • сравняват групи предмети и определят кое е повече, по-малко или равно

  • разпознават и описват триъгълник

Компетенции, които развива урокът:

  • логическо мислене и числова грамотност

  • умения за самостоятелна и екипна работа

  • наблюдателност и фокус при решаване на задачи

Ключови точки:

  • сравнението показва относителния брой предмети

  • използване на числа за практически задачи

  • съчетаване на числа и форми

Фокус на урока:

Основната дейност е „Рисунка от сравнения“, разделена на два свързани етапа. В първата част учениците работят самостоятелно върху лист с изображения, в които липсват числа, представящи сравнение между две групи. Те трябва да попълнят липсващото число така, че сравнението да е вярно. Учителят отбелязва, че понякога има повече от един верен отговор и учениците могат да избират. Задачата е с таймер, а учителят обикаля и подкрепя учениците, особено тези, които се затрудняват с логиката на сравнение. Във втората част на задачата децата използват голямото празно поле в края на листа, за да нарисуват групите предмети, които са записали по време на първата част. Това упражнение съчетава аритметика, логическо мислене и креативност. След приключване на рисунките учителят прави обобщение и плавно преминава към темата за триъгълника.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Габриела Кулинчева
Автор на уроци
В момента следва специалност „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Софийския университет. Има тригодишен опит като преподавател по английски език в езиков център, където е работила с деца и възрастни на различни нива. Част от професионалния ѝ път включва и доброволческа работа в свободно училище в Австрия, където се ангажира с дейности, подкрепящи индивидуалното развитие и креативността на децата.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.