Разпознаване на манипулативното съдържание в социалните мрежи
Споделете с колеги
Описание
Този урок има за цел да помогне на учениците да осъзнаят влиянието на социалните мрежи върху информацията, която достигат до хората, и как алгоритмите на социалните мрежи могат да манипулират потребителите. Чрез дискусии и анализа на позитивните и негативните ефекти от социалните мрежи, учениците ще оценят собствената си връзка с тях и ще развият умения за критично мислене относно използването на тези платформи. Урокът ще им помогне да разберат как социалните мрежи могат да формират нагласите и поведението на потребителите.
Основно съдържание на урока:
- Ангажиране: Урокът започва с въпроси, които карат учениците да размишляват върху това как социалните мрежи влияят на тяхната лична информация, взаимоотношения и общество. Те ще отговорят писмено на въпроси за положителните и отрицателните ефекти от социалните мрежи.
- Изследване/Приложение: Учениците ще гледат видеото „Доколко алгоритмите на социалните мрежи те контролират?“ и ще обсъждат интересни или притеснителни моменти от него. Те ще разгледат как социалните мрежи влияят на информацията и какво е значението на алгоритмите за тяхната употреба.
- Дискусия: Учениците ще обсъдят цитат от Тристан Харис относно манипулативната природа на социалните медии и ще рефлектират върху своята ангажираност с платформите.
- Обобщение/Рефлексия: В края на урока учениците ще отговорят на въпроси за своето възприятие за социалните мрежи и ще се замислят как могат да променят начина, по който ги използват.
Ползи за учителите:
- Развитие на критическо мислене: Учениците ще развият умения за осъзнато и критично използване на социални мрежи.
- Разширяване на знанията: Те ще научат как социалните мрежи влияят на общественото мнение и личните взаимоотношения, като същевременно ще придобият осведоменост за манипулативните ефекти.
- Лесно за изпълнение: Урокът включва интерактивни въпроси, гледане на видео и групови дискусии, което го прави подходящ за динамично обучение.
Изтеглете урока, за да помогнете на учениците си да разпознават манипулативното съдържание в социалните мрежи и да развият умения за по-балансирано използване на платформите.
Още уроци по този предмет и клас
Упражнение за проверка на факти - част 2
Упражнение за проверка на факти - част 1
Баланс между свобода на словото и отговорна журналистика
Доверие в социалните мрежи: Как харизмата влияе на възприятията ни
Как да разпознаваме платено съдържание