Как измерваме колко можем да свършим?

Описание

В този урок по Математика за 7. клас учениците ще изследват как се измерва извършената работа чрез връзката между производителност, време и количество работа, като акцентът е върху формулата A = P.t, моделирането чрез таблица и решаването на уравнения. Работата ще включва анализ на различни типове задачи, сравняване на подходи и постепенно надграждане от лесни към по-сложни ситуации.

Учениците ще могат да:

  • използват формулата за решаване на задачи от работа

  • определят производителност при дадено време и работа

  • решават задачи със съвместна работа чрез таблица и уравнение

Компетенции, които развива урокът:

  • организиране на данните в таблица и извеждане на математически модел

  • съставяне и решаване на линейни уравнения от текстови задачи

  • аргументиране на избора на подход и анализ на условието

Ключови точки:

  • работа, време, производителност

  • формулата A = P.t

Фокус на урока:

В активността „Да свършим работата заедно!“ учениците преминават през надграждаща последователност: първо решават задачи с ясна мерна единица, след това такива без мярка, а накрая задачи за съвместна работа. Те работят по двойки, четат внимателно условието и попълват таблица с производителност, време и работа за всеки участник. Учителят насочва вниманието към правилото за приемане на работата за 1 и към коректното изграждане на математическия модел. След попълването на таблицата учениците съставят уравнение за търсеното време или част от работата, като при нужда превръщат проценти в дроби. Групите сравняват решенията си и представят ясно отговора със смислово тълкуване. Дискусията подпомага осмисляне на зависимостите и проверка на логиката зад избраните подходи.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Недка Балталийска
Автор на уроци
Завършила е висше образование със специалност "Математика и информатика". Има над 30 години опит като учител по математика в прогимназиален етап. През годините е натрупала богата методическа практика и умения за работа с ученици с различни потребности и нива на подготовка. Участвала е в множество обучения, квалификационни курсове и програми за повишаване на педагогическата компетентност. Притежава дълбоко познаване на учебните програми и стремеж да прави математиката достъпна, разбираема и интересна за всеки ученик.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.