Как да разпознаваме и управляваме дигиталния си отпечатък
Споделете с колеги
Описание
Този урок има за цел да запознае учениците с концепцията за дигитален отпечатък и как техните онлайн и офлайн дейности допринасят за създаването му. Учениците ще научат как да разпознават какви данни се генерират от техните онлайн действия и как те могат да ограничат своя цифров отпечатък, като използват настройки за поверителност и развиват умения за критично мислене относно споделената информация.
Основно съдържание на урока:
- Ангажиране: Урокът започва с въпроси, които карат учениците да осъзнаят как уебсайтовете и приложенията знаят толкова много за тях. Ще се разгледат примери за дигитален отпечатък и как той може да бъде събран без дори да го осъзнаваме.
- Изследване/Приложение: Учениците ще разгледат новинарски примери за реални последици от нарушаване на личната неприкосновеност и ще анализират как различни дейности генерират дигитален отпечатък. Те ще изследват конкретни примери, като публикации във Facebook, сърфиране в интернет и пътуване с обществен транспорт.
- Дискусия: Учениците ще обсъдят какво могат да направят, за да намалят своя дигитален отпечатък, както и какви стъпки трябва да предприемат, за да защитят личната си информация.
- Обобщение/Рефлексия: В края на урока учениците ще имат възможност да помислят какви действия могат да предприемат, за да ограничат публичния си дигитален отпечатък, и какво могат да направят, за да запазят личните си данни в безопасност.
Ползи за учителите:
- Развитие на критическо мислене: Учениците ще развият умения за осъзнато управление на своя дигитален отпечатък и лични данни.
- Практически подход: Чрез реални примери учениците ще разберат как се генерира тяхната онлайн информация и как могат да я контролират.
- Лесно за изпълнение: Урокът включва интерактивни въпроси, примери и групови обсъждания, които го правят подходящ за активни ученици.
Изтеглете урока, за да помогнете на учениците си да разпознават и контролират своя дигитален отпечатък.
Още уроци по този предмет и клас
Упражнение за проверка на факти - част 2
Упражнение за проверка на факти - част 1
Баланс между свобода на словото и отговорна журналистика
Доверие в социалните мрежи: Как харизмата влияе на възприятията ни
Как да разпознаваме платено съдържание