Действие събиране

Описание

В този урок по Математика за 1. клас учениците ще задълбочат разбирането си за числата 1 и 2, като изследват действието събиране чрез реални ситуации и конкретни примери. Урокът комбинира практическо броене, логическо мислене и работа в екип, за да формира основно разбиране за събирането като математическо действие.

Чрез работни карти, манипулативи и задачи, обвързани с ежедневни ситуации, децата ще създават свои примери за събиране, ще представят решението писмено и устно и ще дискутират резултатите. Урокът поставя акцент върху ангажираното участие, ясното аргументиране и сътрудничеството в двойки. Учителят подкрепя процеса чрез насочване, насърчава спокойното отношение към грешките и създава среда за учене чрез преживяване.

Учениците ще могат да:

  • сравняват числата 1 и 2, използвайки знаците >, <, =

  • създават и представят собствени примери за събиране с реални предмети или изображения

Компетенции, които развива урокът:

  • критическо мислене и прилагане на логика при събиране

  • умение за сътрудничество и изпълнение на роля в екип

  • способност за аргументация и устно представяне на решение

  • визуализация и осмисляне на количествени отношения

Ключови точки:

  • разпознаване и сравняване на количествата, представени с числата 1 и 2

  • събирането като действие за увеличаване на количеството

  • представяне на математическа идея чрез рисунка или кратък разказ

Фокус на урока:

В центъра на урока е дейността „Събираме в реални ситуации“, която се провежда по двойки. Всяка двойка получава комплект от картички със сцени и кратки текстови задачи. Учениците използват манипулативи (кубчета, фигурки, капачки) за да онагледят ситуацията. По време на дейността учителят обикаля между учениците и наблюдава дали връзката между ситуацията и числовото изразяване е ясна. Подкрепя при нужда с насочващи въпроси. След края на задачата, класът преминава към проверка и дискусия. Учителят показва верните отговори на дъската. Учениците могат да споделят, ако имат различни решения, а учителят ги насърчава. Финалната част от урока може да включва кратък разказ или рисунка, с която учениците показват друга ситуация със събиране – като разширена творческа задача.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Габриела Кулинчева
Автор на уроци
В момента следва специалност „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Софийския университет. Има тригодишен опит като преподавател по английски език в езиков център, където е работила с деца и възрастни на различни нива. Част от професионалния ѝ път включва и доброволческа работа в свободно училище в Австрия, където се ангажира с дейности, подкрепящи индивидуалното развитие и креативността на децата.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.