Прилагане на система за подобрение на качеството на образованието
Описание
С нарастване на училищната автономия, все по-голяма отговорност за образователните резултати на учениците пада върху лидерския и педагогическия екип на едно училище.
Очакванията и изискванията са многообразни – високи образователни резултати на учениците, взаимодействие с родителите и всички заинтересовани страни, въвеждане на иновативни практики, активно участие в проекти и инициативи, административни задължения и много други. В същото време всяко училище работи в своя собствен контекст и със своите собствени силни страни и среща различни предизвикателства, като не съществува универсален начин за преодоляването им.
Основната цел на обучението е да помогне на директори, учители и други специалисти да създадат свои собствени системи за управление на качеството на училищно ниво, със специфични и релевантни за тях самите цели, дейности, обхват и срок на тези дейности.
В рамките на обучението участниците ще се запознаят с различните проявления, критерии и измерители на ефективното преподаване и учене, както и начини за проследяването им. Чрез тях училищните колективи могат да получат обективна картина на качеството на образованието в училището им, да видят силните си страни и области за подобрение, върху които да поставят стратегически цели за бъдещо развитие.
В допълнение училищните екипи ще натрупат основни знания за това как могат да използват “самооценката” като инструмент при анализа на моментното състояние на тяхното учебно заведение и при планирането на мерки за развитие на качеството на предлаганото от училището образование.
Успешното участие ще позволи приложението на работеща система за управление на качеството, която е динамична, актуализира се спрямо нуждите на ученици и общност, и допринася за цялостното развитие на образователната институция и удовлетвореността на всички заинтересовани страни.
Не на последно място, натрупаните нови знания и умения ще направят приложението на очакваната “Наредба за качество на образованието” много по-интуитивна, защото подобни системи и стандарти следват обща вътрешна логика и постулати.
Цел на обучението
Запознаване на участниците с практико-приложими инструменти и създаване на план за тяхното внедряване по отношение на:
- Подобряване на образователния процес, вкл. разработване и прилагане на ефективни методи на преподаване и поддържане на високи очаквания към всеки ученик.
- Повишаване на резултатите на учениците – следене и анализ на академичните постижения и предприемане на коригиращи мерки.
- Въвеждане на механизми за вътрешен контрол и самооценка на преподаването, вкл. чрез системно събиране на обратна връзка от ученици, родители и учители
- Създаване на безопасна, мотивираща и приобщаваща учебна среда
- Насърчаване на дисциплина, етика и добри взаимоотношения в училищната среда
- Повишаване на удовлетвореността на заинтересованите страни, вкл. що се касае комуникацията между учители, ученици и родители.
За кого е подходяща темата
- За директори и заместник-директори, които искат да изградят или усъвършенстват система за управление и подобрение на качеството на преподаване и учене в училището.
- За учители, които желаят да използват самооценката като инструмент за професионално развитие и подобряване на учебния процес.
- За училищни екипи, стремящи се към ефективно планиране на образователни цели и дейности, съобразени с нуждите на учениците и училищната общност.
- За координатори и участници в училищни проекти и инициативи, които изискват обективна оценка на постигнатите резултати.
- За специалисти, които търсят работещи модели и практики за прилагане на бъдещата Наредба за качество на образованието.
След обучението
- Повишена ефективност при планиране и изпълнение на образователния процес.
- Повече възможности за учениците да бъдат активни участници в учебния процес.
- Развити умения у участниците за даване и получаване на обратна връзка от колеги.
- Развити знания и умения за самооценка на собственото преподаване.
- Реално приложена система за развитие на качеството на преподаване за част (пилотна група) или целия колектив.
- Повишени резултати на учениците.
Детайли за обучението
Сподели обучението с колеги
Отзиви от обучението
Обучители
Принципи на нашите обучения
Практичност
Вярваме, че най-ефективният начин за усвояване на нови знания и умения е чрез практика. Затова нашите обучения са фокусирани върху реални ситуации и задачи, с които се сблъскват учителите и директорите в ежедневната си работа. Чрез упражнения, симулации и казуси, Вие ще можете да приложите наученото веднага в класната стая или в училищното управление.
Качествени и приложими работни материали
Едно от основните различия между Prepodavame.bg и другите обучителни организации е, че освен обучително преживяване ще получите и достъп до допълнителни материали. Всяко обучение е придружено от набор от качествени и приложими работни материали, които ще Ви бъдат полезни както по време на обучението, така и след него. Тези материали са разработени от експерти в сферата на образованието и ще ви позволят да надградите и приложите наученето.
Разнообразни дейности и активно учене
За да стимулираме интереса и ангажираността на участниците, ние използваме разнообразни методи на обучение, включително лекции, дискусии, групова работа, упражнения, ролеви игри и др. Активното учене Ви позволява не просто да слушате, поредното лекционно обучение и четене от презентация, а да се включите активно в процеса на обучение, да осмисляте, да споделяте, да затвърждавате и да прилагате.
Експертиза и начин на водене
Нашите обучения се водят от екип от висококвалифицирани обучители с богат опит в сферата на образованието. Те са не само експерти в своята област, но и умеят да предават знанията си по увлекателен и разбираем начин. През последните 13 години и хиляди обучени учители сме изградили обучителна методика, която подготвя нашите обучители да предадат ефективно знания и умения на Вашия екип.
Персонализиране спрямо нуждите
Ние предлагаме гъвкави програми, които могат да бъдат адаптирани спрямо Вашите конкретни нужди и интереси. Разбираме, че всяко училище и всеки учител е различен, затова се стремим да предложим обучения, които са максимално полезни за Вас. Не провеждаме шаблонни обучения, а адаптираме всяка тема и обучително преживяване спрямо вашите нужди.
Очаквания и принципи на работа
За да може екипът на Prepodavame.bg да предостави най-качественото преживяване и обучение е важно всички участници да спазват нашите очаквания.
- Ангажираност: Участваме активно в дискусиите, груповата работа и задачите.
- Взаимно уважение: Демонстрираме взаимно уважение към мненията на другите.
- Отворени умове: Отворени сме да разберем повече и да пробваме ново знание, методи и подходи.
- Активно взаимодействие:
- При онлайн обучение – имаме включени камери, работещи микрофони и стабилна интернет връзка, работим от лаптоп или настолен компютър, което допринася за ефективната комуникация и взаимодействие.
- При обучения на живо – ангажирани сме с дейностите в обучението. Изключваме звука на телефоните си и други електронни устройства и ги ползваме само по спешност, в почивките или ако обучителят изисква това.
- Конструктивна обратна връзка: Даваме и приемаме обратна връзка по конструктивен начин.
- Пунктуалност: Винаги сме навреме и спазваме графика на обучението.
- Заинтересованост: Присъстваме на обучението, защото сме заинтересовани и искаме да научим повече. Ако обучението не представлява интерес, не присъстваме на него. Свободни сме да си тръгнем от обучението във всеки един момент.
Често задавани въпроси
Цената на обученията зависи от различни фактори: тема на обучението, продължителност на обучението, брой участници, формат на провеждане, дали училището е партньорски и др. Изпратете запитване през формата и ще получите конкретна оферта.
Няма минимален брой участници, но е възможно средната цена на участник да е по-висока при по-нисък брой.
Повечето обучителни теми, които предлагаме са с опция за издаване на кредит при изпълнение на всички необхидими изисквания.
Направете запитване за обучение