Наставничество на новоназначени учители: Как да развиваме начинаещи педагози
Описание
Подкрепата и развитието на новоназначени учители е ключова – както с цел намаляване на текучеството, така и с цел повишаване на качеството на преподаване и съответно – резултатите на учениците във всяко училище. Липсата на структурирана подкрепа при започване на работа в училище е пречка пред новите педагози да развият и надградят успешно уменията си, да са ефективни в преподаването и в съвместната работа с колеги и родители. Въпреки изградената основата на педагогическата подготовка в университета, предизвикателствата, които начинаещите учители срещат при започване на карирерния си път в училище, изискват подкрепа от опитен колега, за да могат да се справят успешно с тях. При липса на такава често се стига до разочарование, демотивация и чувство за несправяне, които ги карат и да напуснат професията. Това се отразява негативно на учениците, които не получават образованието, от което се нуждаят.
Програмата за наставничество на новоназначени учители е насочена към наставниците на новоназначени учители, за да могат да изградят работещ модел на подкрепа към новите учители в училището; както и към директори и заместник – директори, които организират осъществяването на програмата за наставничество в своите училища. Участието на учителите в програми за въвеждане в професията и наставничество се отразява положително в две посоки – учениците учат по-ефективно, а новите учители са по-уверени в преподавателските си умения и по-удовлетворени от работата си. Наставничеството насърчава културата на сътрудничество и взаимна подкрепа в училище и подпомага професионалното развитие, както на опитните, така и на новите учители.
Ефективното наставничество включва структурирана програма за въвеждане в професията за нови учители и качествена подготовка и условия за работа на наставниците на новите учители. Ефективното наставничество е структуриран процес на взаимно учене. Учителят учи и гради уменията си. Наставникът учи как да помага точно на този учител да постигне желаното в класната стая и да се интегрира успешно в училищната общност.
Цел на обучението
- Надграждане на инструментариума, с които наставниците да подкрепят с идеи и насоки новоназначените учители – модел за планиране и преподаване на урок с активно ангажиране на учениците по време на учебния час; изграждане на позитивна култура на учене в класната стая; развиване на социално – емоционални компетентности в учениците.
- Прилагане на модел за подкрепящо наставничество на новоназначени педагогически специалисти – изграждане на план за подкрепа на новоназначени педагогически специалисти, осъществяване на наблюдение на учебен час, анализ на наблюдаван час, насоки за подобряване педагогическата ефективност на новоназначения учител чрез взаимодействие с неговия наставник.
- Развиване на т. нар ,,меки“ умения на наставниците – комуникативни умения, активно слушане, даване на конструктивна обратна връзка.
- Повишаване на експертния капацитет на учители с опит в системата на образованието за оказване подкрепящо наставничество на новоназначени учители.
За кого е подходяща темата
- За учители с професионален опит, които са или предстои да бъдат наставници на новоназначени колеги.
- За директори и заместник-директори, които отговарят за въвеждането и реализирането на програми за наставничество в училище.
- За педагогически съветници и координатори, които искат да изградят устойчива подкрепяща среда за нови учители.
- За екипи, стремящи се към създаване на култура на сътрудничество и споделяне на добри практики в училище.
- За училищни екипи, които искат да подпомогнат успешната адаптация и развитие на новоназначените учители.
След обучението
- Повишена ефективност при планиране и изпълнение на наставническата подкрепа.
- Развити умения в участниците за осъществяване и анализ наблюдение на учебен час, комуникация, активно слушане, даване на ефективна обратна връзка.
- Развити знания и умения за подкрепа на новоназначени учители за подобряване на преподавателските им умения.
- Приложение на практика на модел за подкрепящо наставничество.
- Повишена мотивация в новоназначените учители за дългосрочно задържане в професията.
Детайли за обучението
Сподели обучението с колеги
Отзиви от обучението
Обучители
Принципи на нашите обучения
Практичност
Вярваме, че най-ефективният начин за усвояване на нови знания и умения е чрез практика. Затова нашите обучения са фокусирани върху реални ситуации и задачи, с които се сблъскват учителите и директорите в ежедневната си работа. Чрез упражнения, симулации и казуси, Вие ще можете да приложите наученото веднага в класната стая или в училищното управление.
Качествени и приложими работни материали
Едно от основните различия между Prepodavame.bg и другите обучителни организации е, че освен обучително преживяване ще получите и достъп до допълнителни материали. Всяко обучение е придружено от набор от качествени и приложими работни материали, които ще Ви бъдат полезни както по време на обучението, така и след него. Тези материали са разработени от експерти в сферата на образованието и ще ви позволят да надградите и приложите наученето.
Разнообразни дейности и активно учене
За да стимулираме интереса и ангажираността на участниците, ние използваме разнообразни методи на обучение, включително лекции, дискусии, групова работа, упражнения, ролеви игри и др. Активното учене Ви позволява не просто да слушате, поредното лекционно обучение и четене от презентация, а да се включите активно в процеса на обучение, да осмисляте, да споделяте, да затвърждавате и да прилагате.
Експертиза и начин на водене
Нашите обучения се водят от екип от висококвалифицирани обучители с богат опит в сферата на образованието. Те са не само експерти в своята област, но и умеят да предават знанията си по увлекателен и разбираем начин. През последните 13 години и хиляди обучени учители сме изградили обучителна методика, която подготвя нашите обучители да предадат ефективно знания и умения на Вашия екип.
Персонализиране спрямо нуждите
Ние предлагаме гъвкави програми, които могат да бъдат адаптирани спрямо Вашите конкретни нужди и интереси. Разбираме, че всяко училище и всеки учител е различен, затова се стремим да предложим обучения, които са максимално полезни за Вас. Не провеждаме шаблонни обучения, а адаптираме всяка тема и обучително преживяване спрямо вашите нужди.
Очаквания и принципи на работа
За да може екипът на Prepodavame.bg да предостави най-качественото преживяване и обучение е важно всички участници да спазват нашите очаквания.
- Ангажираност: Участваме активно в дискусиите, груповата работа и задачите.
- Взаимно уважение: Демонстрираме взаимно уважение към мненията на другите.
- Отворени умове: Отворени сме да разберем повече и да пробваме ново знание, методи и подходи.
- Активно взаимодействие:
- При онлайн обучение – имаме включени камери, работещи микрофони и стабилна интернет връзка, работим от лаптоп или настолен компютър, което допринася за ефективната комуникация и взаимодействие.
- При обучения на живо – ангажирани сме с дейностите в обучението. Изключваме звука на телефоните си и други електронни устройства и ги ползваме само по спешност, в почивките или ако обучителят изисква това.
- Конструктивна обратна връзка: Даваме и приемаме обратна връзка по конструктивен начин.
- Пунктуалност: Винаги сме навреме и спазваме графика на обучението.
- Заинтересованост: Присъстваме на обучението, защото сме заинтересовани и искаме да научим повече. Ако обучението не представлява интерес, не присъстваме на него. Свободни сме да си тръгнем от обучението във всеки един момент.
Често задавани въпроси
Цената на обученията зависи от различни фактори: тема на обучението, продължителност на обучението, брой участници, формат на провеждане, дали училището е партньорски и др. Изпратете запитване през формата и ще получите конкретна оферта.
Няма минимален брой участници, но е възможно средната цена на участник да е по-висока при по-нисък брой.
Повечето обучителни теми, които предлагаме са с опция за издаване на кредит при изпълнение на всички необхидими изисквания.
Направете запитване за обучение